ספרים מומלצים לכיתה א-ב

אחת השאלות הפופולריות בקבוצה שלי היא – איזה ספרים כדאי לתת לילדים בכיתה א – ב, שנמצאים בשלבי קריאה ראשונים?
האמת שיש בישראל מבחר מקסים וראוי של ספרים מתאימים, אבל הנה כמה מההמלצות החביבות עלי עד כה:


לשלב התחלתי מאד

אפשר להתחיל מספרים לגיל הגן – ספרים שהילד כבר מכיר, מזהה ואולי אפילו יודע חלקית בעל פה. ספרים כאלה יוכלו לתת לו תרגול טוב ולמלא אותו בביטחון.

בנוסף, יש את סדרת “הספריה שלי” של הוצאת טל מאי מיועדת בדיוק לשלב הזה: ספרונים קטנים עם מעט טקסט והרבה איורים, כ300-400 מילים בממוצע בספר, שמתאימים בתוכן לילדים בכיתה א. למשל –


קומיקס מנוקד

לעתים קל יותר להתחיל מספרי קומיקס מאחר והם נותנים חוויה ויזואלית שדומה יותר לסרט, וזה שלב ביניים שמקל על הילדים. מאחר ורוב הסיפור מתרחש באיורים, יש מעט טקסט והילד יכול לסיים ספר שלם בהרגשת ניצחון ולחזק את הביטחון העצמי. דוגמאות לקומיקסים מנוקדים לראשית קריאה:


ראשית קריאה

ספרי ראשית קריאה הם כבר ספרים “אמיתיים” עם פרקים, אך הם מתאימים לגיל קטן יחסית (כיתה א-ג). הם מאופיינים בדרך כלל בטקסט גדול יחסית, מנוקד, הרבה איורים ביחס לטקסט, פרקים קצרים ועד כ150 עמודים. ברוב המקרים תהיה להם כריכה קשה, אך לא תמיד.

סדרות פנטזיה

סדרות אחרות


ראשית קריאה מתקדם

לעתים ילדים בכיתה א-ב כבר קוראים שוטף, לפעמים אפילו בלי ניקוד, אבל עדיין זקוקים לספרים המתאימים לגילם מבחינת התוכן. כאן נכנסים ספרים שיש בהם יותר טקסט ופחות איורים מספרי ראשית קריאה, ולעתים גם התוכן מעט יותר בוגר.


לספרים נוספים שמתאימים לכיתות א-ב – מוזמנים ללחוץ כאן

כתיבת תגובה