גולי הולכת לבית ספר [אהבתי]

גולי הולכת לבית ספר / רונית קנו | איורים: איה גורדון-נוי
גולי מתחילה כיתה ב’ בבית ספר חדש, אבל היא לא כל כך רוצה ללכת לבית הספר, במיוחד אחרי שלא היה לה טוב בכיתה א’ בבית הספר הישן בשנה שעברה. בסופו של דבר היא מסכימה ללכת – אבל רק בתנאי שהיא תחליט על הכללים! כך בהדרגה גולי – בהתחלה לבד ואחר כך בשיתוף פעולה של נורית המחנכת החדשה – ממציאה לעצמה כללים משעשעים שיעזרו לה לעבור את היום בהומור ובהסחת דעת. למשל – חוק המחשבות ההפוכות שלפיו הא חייבת להגיד ההפך ממה שהיא חושבת, או חוק שאומר עליה להגיד מילים שיש בהן את האות ס’.
גולי מתמודדת עם הכללים שמאלצים אותה להתמודד עם בעיות שונות, לפעמים חברתיות ולפעמים עם השפה העברית (איך אומרים סוכריה בלי להשתמש באות ס’?), ולאט לאט מצטרפים אליה כל ילדי הכיתה ואפילו המורים. הכללים המשעשעים מאתגרים את גולי וגם עוזרים לה לרכוש חברים ולהתרגל לכיתה ולבית הספר החדש.
“גולי הולכת לבית הספר” הוא ספר חמוד מאד לראשית קריאה, שמתאר לא רק מצב נפוץ של ילדים שלא כל כך טוב להם בבית הספר, אלא גם מעשיר את השפה בעזרת משחקי אותיות שונים, חרוזים והתחכמות על מילים – פעילות נהדרת לגיל של ראשית קריאה.
כהורה, היה גם כיף לקרוא על מחנכת שחושבת מחוץ לקופסה ונותנת יחס אישי לילדים, במיוחד אלו שבאמת זקוקים ליחס קצת יותר מהרגיל. הלוואי וכל המורות היו כמו נורית. וכמובן זו גם תזכורת מעולה לנו, ההורים – שלפעמים פתרונות מקוריים ושיתוף פעולה הדדי יכולים לסייע לילד לצאת ממצבי תסכול מתמשכים.
את הספר מלווים האיורים היפים של איה גורדון-נוי, שמשלבים גם עיצובים מקוריים כמו למשל צילום של מה שגולי כתבה בכתב יד במחברת או התכתבות בין גולי לבין המורה ביום שהיה בו חוק שאסור להן לדבר. זה ממש חמוד!
עם עובד – הוצאת ספרים | 136 עמ’ | מאי 2022

כתיבת תגובה