ביס בום [אהבתי]

ביס בום / טל חן 
לנדב משעמם. הוא רואה פרסומת לחטיף שמבטיח שמי שיאכל אותו – לא יהיה לו משעמם יותר. בניסיון להשיג את החטיף, הוא מוצא בדרך חברים חדשים, עד שהוא מבין שהוא לא צריך את החטיף בשביל לא להיות משועמם – בשביל זה יש חברים!
ביס בום הוא חלק מסדרת “הספריה שלי” של הוצאת טל מאי – סדרת ספרונים קצרים של כ-300 מילים (הספר הזה הוא 360) שמיועדים לילדים שמתחילים לקרוא. המילים פשוטות יחסית, העלילה משעשעת/מרגשת/מותחת (כל ספר זה אחרת), וכמובן שהספר מנוקד ומלווה גם באיורים.
העלילה קצת הזכירה את תירס חם – ילד שהולך לחפש אוכל ומצטרפים אליו עוד ועוד ילדים (כאן בספר זה רק עוד 2), אבל בניגוד לתירס חם שבו אופיר זוכה למטר קללות ועצבים והסבא מציל את המצב – כאן הפתרון הרבה יותר יפה, נעים וחינוכי, ומגיע מתוך התגבשות החבורה החדשה.
את הספר ניסיתי גם על הבן הקטן שלי שמתחיל את שלבי הקריאה שלו, וזו הפעם הראשונה שהוא מנסה לקרוא ספר לבד. בהתחלה הקראתי לו את הספר, ובפעם השניה – הוא קרא אותו בעצמו. לאט, ובחלקים, וזה לקח יומיים, אבל הצליח!!! המילים עם הרבה חזרות, ודי פשוטות, וזה הקל עליו מאד. ואת תחושת הסיפוק שלו (ושלי) אי אפשר לתאר.
האיורים של הספר מקסימים – של המאיירת רונה מור שאיירה גם את סדרת ינשופות. אבל חוץ מלהעשיר את הספר, האיורים גם מספרים ממש סיפור בתוך סיפור – נהננו במהלך הקריאה למצוא בכל עמוד את כל האזכורים של ביס-בום (חטיף בפח, פרסומת על אוטובוס) וגם לעקוב אחרי העלילה בהמשכים של החתול והכלבה טופי שרבים על החטיף ברקע וגרמה לבן שלי לצחוק בקול.
טל מאי ספרי ילדים ונוער  ידיעות ספרים שאוהבים | 32 עמ’ | איורים: רונה מור

כתיבת תגובה