אולי זה יכאב

אולי זה יכאב סטפני רובל

אולי זה יכאב / סטפני רובל

על מה הספר?

נטלי קולינס היא אישה רציונלית, ספקנית, דעתנית ומצליחה באופן כללי. אחותה הצעירה קיט היא ההפך הגמור ממנה. לפני כמה חודשים קיט הודיעה לה שהיא מצטרפת לווייזווד – ריטריט של חצי שנה באי מרוחק, סדנת התגברות על הפחד שבה המשתתפים מנותקים לגמרי מהעולם – בלי אינטרנט, בלי פלאפונים ובלי ביקורים. אבל אז נטלי מקבלת מכתב איומים, והיא מבינה שאין לה ברירה אלא להגיע לאי ולבדוק שהכל בסדר עם קיט.

מה חשבתי עליו?

הספר מסופר משלוש נקודות מבט. בחלק הראשון הוא עובר בין נקודת המבט של נטלי שדואגת לאחותה, לבין ילדה שחיה בצל אביה המאיים. החלק השני נע בין נקודת המבט של קיט, מהרגע שהיא שמעה על הריטריט, וממשיך את נקודת המבט המסתורית של אותה ילדה שכבר בגרה מאז. בחלק השלישי אנחנו חוזרים שוב לנטלי.

החלקים סביב נקודת המבט של נטלי הם באמת מותחן פסיכולוגי כמו שמבטיחים לנו. אנחנו דואגים יחד עם נטלי, ורואים את כל הדברים המוזרים סביב הריטריט מנקודת המבט שלה. נקודת המבט של הילדה המסתורית היא לא בדיוק מותחן פסיכולוגי – היא בעיקר סיפור קורע לב על התעללות פסיכולוגית. החלקים סביב קיט מוסיפים רבדים חדשים לשתי נקודות המבט האלה. כך שבסופו של דבר, חלק מהספר הוא מותחן פסיכולוגי אבל חלק גדול ממנו הוא ספר פרוזה לא קל על התמודדות עם פחדים והשתחררות מטראומות, אבל יש בו הרבה יותר מזה.

הכתיבה מצויינת והספר ממש זורם ומרתק. הכתיבה בגוף ראשון מעולה. יש בספר כמה טוויסטים מאד מעניינים שאת חלקם לא ציפיתי, במיוחד הסוף…

בסופו של דבר, מי שמחפש ספר מותחן פסיכולוגי קלאסי שכולו מתח – זה פחות הספר הזה. מי שפתוח גם לספרי פרוזה מותחים – במיוחד למי שאוהב אלמנטים פסיכולוגים – יהנה מאד.

טריגרים ותכנים רגישים

מניפולציות רגשיות מסוגים שונים, חסידי כתות, פגיעה עצמית (אומנותית, לא מתוך דיכאון), סיכון עצמי, הורות מנוכרת, אובדן.


הוצאת אריה ניר | תרגום: נעה בן פורת | 448 עמ’ | מרץ 2024


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה