בלגן בכיתה – סופרים סוכריות [אהבתי]

בלגן בכיתה

בלגן בכיתה – סופרים סוכריות / טום ווטסון

על מה הספר?

מולי היא ילדה קצת שונה. לפעמים “נתקעת לה מחשבה בראש” והיא חייבת לפתור אותה. למשל, כשהיא אוכלת היא חייבת שיהיה לה רק מספר זוגי של פריטים חמים בצלחת. ולפעמים היא לא רוצה לאכול עוגיית שוקולד צ’יפס רק כי היא לא יודעת כמה צ’יפס יש בה בדיוק. לכן, כשהיא רואה על שולחן המנהלת צנצנת של סוכריות צבעוניות – היא מרגישה דחף עז לדעת כמה סוכריות ב-ד-י-ו-ק יש בצנצנת, ועד שהיא לא תדע – היא לא תרגע. מולי מגייסת את שני חבריה הטובים והסבלניים – רוזי וסיימון – שיעזרו לה לגבש תוכנית איך לספור את הסוכריות. בעזרת חשיבה מאומצת, תכנון פעולות והכנה מראש לבעיות אפשריות – הילדים ניגשים למשימה…

מה חשבתי עליו?

הסיפור עצמו ממש ממש חמוד וכיפי, מסופר בקלילות ומשעשע. אבל מלבד הסיפור החמוד, מסתתרים בו גם מסרים מהממים לילדים. למשל – איך ניגשים לבעיה, ואיך מתכננים מראש את הפתרון בלי להיות אימפולסיבים ולהתקע עם בעיות לא צפויות.

מסר נוסף הוא היחס לשונה והחריג: ברור לנו, המבוגרים, שמולי היא לא ילדה רגילה, והיא כנראה על הרצף או בעלת קושי אחר (בספר אין אבחנה ספציפית). ובכל זאת, החברים שלה סבלניים ומקבלים אותה כמו שהיא, ואף יותר מזה: כשסיימון שואל את רוזי (החברה של מולי) איך היא פותרת תרגילי חשבון כל כך מהר היא אומרת לו – “אני לא יודעת, כנראה אני מוזרה”, וסיימון עונה לה – “זה לא מוזר, זה אדיר!”. כל הספר בעצם מאפשר לקוראים לייצר תפיסה שונה וטובה יותר של “מוזרות”. מוזר לא חייב להיות דבר רע, ומה שמוזר בעינינו הוא לאו דווקא מה שמוזר בעיני אחרים, ולהפך – וגם אם אנחנו חושבים שאנחנו מוזרים ושונים, החברים יכולים לקבל אותנו כמו שאנחנו ואפילו לחשוב שזה מיוחד ואדיר.

הספר מלווה באיורים מתוקים ממש ובצבעוניות חלקית: אדום, חום ולבן. האיורים תופסים חלק נכבד מהטקסט ומקלילים את הסיפור מאד. הספר מתאים מאד לראשית קריאה בכל הפרמטרים, אבל יש בו משהו מיוחד נוסף: בסוף כל פרק יש מחוון שמראה כמה פרקים הילד סיים, ומדי פעם יש גם קריאות עידוד כמו “סיימתם את הפרק הראשו. כל הכבוד, תמשיכו ככה!” או “קראתם ארבעה פרקים, זאת אומרת יותר מ-1909 מילים!”

קחו בחשבון שמדי פעם יש חלקים שהילדים מתכננים דברים על דף נייר והרשימות כתובות בכתב יד, כך שאם הילד שלכם בתחילת שלבי הקריאה בדפוס ועוד לא קורא שוטף בכתב יד, יתכן שיזדקק לעזרה בחלקים האלו.

הספר הוא ראשון בסדרה, ואני מקווה שיוציאו לאור בקרוב את הספרים הבאים בעברית.


מודן הוצאה לאור | 104 עמ’ | ינואר 2023 | תרגום: שלומי שורצולד


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה