כן ראיתי ממותה! [אהבתי]

כן ראיתי ממותה

כן ראיתי ממותה! / אלכס וילמור

משלחת יוצאת לאנטרקטיקה לחקור את חיי הפינגווינים. אבל למספר הסיפור יש תכנון אחר לגמרי: לראות ממותה! חברי המשלחת מנסים לשכנע אותו שאין בכלל ממותות כי הן נכחדו, ובכלל – ברורררר שהרבה יותר שווה לראות פינגוונים מרהיבים,  מלכותיים ומתוקים! הבעיה היא שבכל פעם שהמספר רואה ממותה אמיתית – ועוד לא סתם ממותה אלא אחת עם חצאית טוטו, משקפי שמש, סקייטבורד ושנורקל – אף אחד לא מאמין לו, זה מופרך מדי. עד לסוף החמוד והמפתיע של הספר…

בשבת הוצאתי את הספר מערימת הספרים שיש לי לסקירה, ואחרי שסיימתי השארתי אותו על הספה. מכירים את זה שאתם משאירים חתיכת אוכל ליד קן נמלים ואחרי כמה שניות אתם מגלים נחיל שלם סביבו? זה בדיוק מה שקורה אצלנו עם ספרים חדשים. תוך כמה דקות הספר עבר מיד ליד אצל כל בני המשפחה שרצו לראות גם והתלהבו ממנו בטירוף.

קודם כל: העלילה. כל אחד יוכל להזדהות איתה. רובנו חווינו או האמנו במשהו שהיה נשמע לאחרים לא אמין, והיינו צריכים להתמודד עם תגובות חוסר האמון של הסביבה. ואין כמו הרגשת הניצחון הזאת כשהצלחנו להוכיח להם שצדקנו! (במיוחד אם אתם פולנים שאוהבים להגיד “אמרנו לכם).

דבר שני – האיורים. תקשיבו, זה אדיר. האיורים מצליחים להעביר את כל הניואנסים הקטנים בהבעות של הדמויות – למרות שגיבור הסיפור (שהוא כנראה ילד לפי המימדים שלו) מכוסה כולו בבגדים עבים ואפשר לראות רוב הזמן רק את העיניים שלו, ורק לפעמים את האף והפה. אבל כל הדמויות בסיפור – כולל הפינגווינים – חוות קשת שלמה של רגשות שמצליחה לעבור היטב בספר. גם כל הרקע מסביב מרגיש כל כך חי. אפשר לראות את נתזי המים והבועות או השלג המתעופף, הילד שרץ לספר על  הממותה או רוקע על האדמה בעצבים – כאילו אנחנו בתוך סרט.

לאיורים מצטרף גם הטקסט, שחלקו בפונט רגיל אבל חלקו דינמי עם גודל משתנה ופונט משתנה, מה שעוזר לחוות את הסיפור קצת כמו בקומיקס ו”לשמוע” את הצעקות של “ממותה, ממותהההה!”. התאמת הסיפור לעברית בעיצוב נעשתה בצורה נהדרת.

וכמובן הטוויסט בסוף שמפיל מצחוק גם תרם לסיפור 🙂

הספר מתאים לילדי הגן. בסוף הספר יש עמוד בונוס עם הסבר קצר על ממותות!

הוצאת מודן | ינואר 2024 | תרגום: ארז אשרוב | 40 עמ’


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה