אור נגד פז 1 – תחרות הספורט הגדולה [אהבתי]

אור נגד פז 1 – תחרות הספורט הגדולה / דנה אלעזר-הלוי

ביישוב אורפז יש שני בתי ספר – בי”ס “אור” ובי”ס “פז”. בכל שנה בתחילת השנה מתקיימת תחרות ספורט שנתית שבה מתחרים ילדי בי”ס אור נגד ילדי בי”ס פז. אבל הפזניקים ת-מ-י-ד מנצחים. וליוני, מבי”ס אור, זה נמאס והוא מחליט שהפעם האורניקים ינצחו – ולא משנה מה הוא יצטרך לעשות בשביל זה!

את דנה אלעזר הלוי אתם בטח מכירים מסדרת הספרים המצליחים שלה לנוער – “שליחות חשאית”. הפעם דנה מפתיעה עם ספר חדש לגיל צעיר יותר – ראשית קריאה. בספר יש 128 עמודים, הוא מנוקד, האותיות די גדולות, והוא מאוייר.
הסיפור חמוד ומשעשע. אפילו אני כמבוגרת חייכתי לעצמי כמה פעמים במהלך הספר, במיוחד על הרעיונות של הנקמות שהפזניקים והאורניקים עושים אחד לשני. זה אמנם לא ממש חינוכי אבל מצחיק מאד ובתחילת הספר בעמוד הראשון יש הסתייגות גדולה על כך שהאורניקים והפזניקים עושים מעשים לא חינוכיים ולא כדאי ללמוד מהם….
הכתיבה של דנה מעולה וכיפית, זורמת ומדברת בגובה העיניים של הילדים. היא לא ילדותית מצד אחד אבל גם לא מבוגרת ומטיפה מצד שני. אני כבר מחכה לראש השנה לתת לבן ה8 שלי את הספר ויש לי הרגשה שהוא יאהב אותו מאד (במיוחד את כל התעלולים! רק שלא יכניס לו רעיונות לראש 😉 )
אבל חוץ מרוח השטות יש בספר גם דברים חינוכיים – כמו למשל נקודה שנוגעת להרבה מאיתנו: איך התרגלנו לפעמים למצב מסויים שהוא לא טוב, עד שאנחנו לא חושבים בכלל שאפשר אחרת, שאפשר לנסות ולשפר ואולי אפילו… לנצח.

אבל חוץ מהכשרון של דנה – אני חייבת לציין לטובה את האיורים שבספר. מעבר לעובדה שהאיורים ממש יפים, יש כמה דברים שאהבתי בהם:
* המאיירים ממש השקיעו בפרטים הכי קטנים של האיורים – מפלסטר על המרפק ועד שרוך פתוח. אפילו הפס הלבן בשיער של גלילה ראש המועצה שהזכיר לי את קרואלה דה-ויל….
* בספר עצמו אין שום התייחסות חיצונית למראה של הילדים מלבד המשקפיים של דניאל והיופי של שירה (שהוא חשוב לסיפור!) אבל המאיירים עשו עבודה מגוונת מהממת שכוללת ילדים בכל גווני העור והשיער וגם ילדה אחת בכסא גלגלים שמשתתפת בתחרות ריצה עם כולם.
* לילדים בספר יש פרופורציות גוף נורמליות!!! אף אחד לא שדוף ורזה, יעל היא אפילו טיפטיפה מלאה, וגם שירה הילדה היפה של הכיתה עם גוף נורמלי של ילדה. מאחלת לכל המאיירים בעולם ללמוד מהם!

הספר יצא בהוצאת ידיעות אחרונות.

כתיבת תגובה