הנסיכה אביגיל ובית החרושת לרגשות [אהבתי]

הנסיכה אביגיל ובית החרושת לרגשות / ינץ לוי | איורים: אבי בלייר
הנסיכה אביגיל גרה בארמון בממלכת תרגישיה בעולם האגדות והחיים שלה היו די מושלמים. אבל אז אמא שלה נפטרה ואביה המלך נכנס לדכאון ולא מצליח לתפקד כמלך. אביגיל מנסה הכל – מרופאים ועד ליצנים – אבל אף אחד לא מצליח לרפא את המלך. עד שמגיע לעיר מר טיקונוביץ שמציע פתרון פשוט מאד: לשאוב את הרגשות של המלך, וכך הוא לא ירגיש צער וכאב. אבל לעסקה יש תנאי נוסף: לשאוב את הרגשות של כל תושבי הממלכה. כמו שאתם יכולים לדמיין, דברים מתחילים להסתבך מהר מאד, ואביגיל הנסיכה מנסה להציל את הממלכה.
אביגיל ובית החרושת לרגשות הוא מעין סיפור-אגדה. יש בו הרבה אלמנטים אגדתיים מפורשים (למשל – “אבל הבעיה שגם הנסיכה, גם הוריה וגם תושבי ממלכת לתרגשיה חיו כולם בעולם האגדות, ובאגדות ההתחלה אולי טובה, אבל בהמשך הדברים מסתבכים.”) אבל אחרי ההתחלה השבלונית (בכוונה) שמזכירה הרבה סיפורי אגדות אחרות – הסיפור הופך למשהו אחר לגמרי. אגדה מודרנית וחדשנית, שאפילו אין בה נסיך על סוס לבן שיציל את הנסיכה.
במסווה של סיפור-אגדה, ינץ לוי מראה לקוראים את החשיבות של הרגשות. כמובן שברור לנו למה הרגשות הטובים חשובים – אהבה, אכפתיות, שמחה – אבל גם הרגשות השליליים חשובים לא פחות. בלי געגוע או דאגה, כבר לא יהיה איכפת לנו מהקרובים לנו. בלי פחד, לא נרתע מלעשות דברים מסוכנים. ובלי רגשות שליליים – לא נוכל באמת להעריך את הרגשות החיוביים, שהרי שמחה שמגיעה אחרי עצב או אומץ שמגיע אחרי פחד, יהיו הרבה יותר עוצמתיים.
את כל הסיפור המקסים הזה מלווים האיורים היפהפיים של אבי בלייר, שבוודאי כבר מוכר לכם מספרים קודמים (סבא אליהו, שלושה כוכבים ומטבע ועוד). בהמון רגישות ודייקנות הוא מצליח להעביר אל הדף את הרגשות של תושבי הממלכה – או חוסר-הרגשות שלהם, בפרקים הרלוונטים. האיורים צבעוניים ומפורטים וכל כך נעים להתעמק בהם.
את ינץ לוי כמובן שאין צורך להכיר לכם – הוא כתב את דוד אריה, סבא אליהו וספרים רבים נוספים.
הספר מנוקד ומתאים מראשית קריאה ומעלה.
כנרת זמורה דביר | איורים: אבי בלייר | יולי 2021 | 144 עמ’ | מנוקד, מאוייר וכריכה קשה

כתיבת תגובה