משחקי בילוש 12 – נקמתו של איש החידות [אהבתי]

משחקי בילוש 12 – נקמתו של איש החידות / מיכאל אבס
קודם כל הקדמה קצרה למי שלא מכיר את סדרת משחקי בילוש: מדובר בסדרה נהדרת לראשית קריאה, שבה חבורת ילדים משחקים-אותה בלשים צעירים בשיתוף פעולה יפה עם המשטרה המקומית, ופותרים חידות שונות כדי לעזור בתעלומות.
למי מאיתנו שגדל – כמוני – על ספרי החידות של שלמה אבס (כן, אבא של מיכאל!), יהנה לראות אותן וגם חידות נוספות כמובן – בלבוש מחודש ומקורי בסדרה בסגנון שונה: במקום אוסף של חידות ופתרונות בסוף הספר, יש עלילה אמיתית שלאורכה פזורות חידות בתירוצים שונים. החידות כוללות סוגים רבים – חידות מתמטיות, ויזואליות, לוגיות, משחקי מילים ועוד, כך שכל ילד יוכל להתחבר ולפתור את החידות שבהן הוא טוב. וגם אם לא ידע את התשובה – לא נורא, רק צריך להפוך דף ולקרוא את הפתרון כדי להמשיך בעלילה.
את ספר מספר 12 קיבלתי לסקירה ממודן, וכסוקרת מסורה לקהל היעד שלה הלכתי להשלים את כל מה שהיה בבית – ספר 1+2 שרכשנו מזמן וגם ספר 5 שבדיוק לקחנו לפני זה מהספריה…. אז הנה ככה קראתי 4 ספרים במקום 1. 🤦‍♀️
בספר מספר 12 הילדים נתקלים שוב באיש החידות שהכירו בספר מספר 2 וחזרו לפגוש שוב בספרים אחרים בסדרה, והפעם הוא תכנן להם מעין חפש-את-המטמון שבסופו דילמה מוסרית והזדמנות להכניס לכלא כמה פושעים אחרים.
את הסדרה מומלץ לקרוא לפי הסדר מאחר ויש בספרים ספוילרים לאירועים קודמים (“…אחרי שלפני כמה חודשים תפסנו את הפושע X ועזרנו למפקד המשטרה לתפור את Y…”), אבל אם לילדים לא איכפת מספוילרים לספרים הקודמים – אין שום מניעה לקרוא את הספר ואין צורך בידע מוקדם שלא מוזכר בספר עצמו.
הספר, כמו קודמיו, מנוקד במלואו ומאוייר חלקית (בספרים שונים היו מאיירים שונים). וגם הספר הזה, כמו קודמיו, הסתיים בחידה פתוחה לקוראים שמוזמנים לשלוח פתרונות לסופר.
מומלץ מאד מאד לילדים בתחילת עד אמצע יסודי.
מודן הוצאה לאור – הוצאת עגור | 151 עמ’ | איורים: בר פביאן

כתיבת תגובה