היום הכי נהדר [אהבתי]

היום הכי נהדר / לי קורצוויל Lee Kurzweil
נעמי מאד אוהבת לשחק עם הצעצועים והבובות שלה, ובמיוחד ווין ווין הפינגווין, פיפוטם ההיפופוטם ובדע הצפרדע – שאיתם היא משוחחת ונהנית. “היום הכי נהדר” מביא חמישה סיפורים קצרים לראשית קריאה, כל אחד מהם על נושא אחר.
לי קורצווייל גם כתבה את הספר וגם איירה אותו, וזה ממש נחמד בעיני. בכל פעם שהסתכלתי באיורים אמרתי לעצמי שהם בעצם מאויירים כמו שהסופרת בעצמה דמיינה אותם שזה הכי יפה ואותנטי בעיני.
כל הסיפורים מתרחשים סביב נעמי והבובות שלה, אבל לכל סיפור יש נושא אחר: הסיפור הראשון מתמקד בחגיגת יום הולדת, הסיפור השני מתמקד בעבודת צוות כשהם מנסים לבנות יחד מגדל, הסיפור השלישי מתמקד באכזבה של פיפוטם אחרי הפסד במשחק והביטוי של האכזבה שלו בהרגשה שהוא חולה, הסיפור הרביעי מתמקד בחבר מסתורי ובלתי נראה שנעמי משתמשת בו כתירוץ להתחמק מהצעות שונות של הבובות, ובסיפור החמישי מתווספת גם דמות חדשה לחבורה.
היה מאד יפה לראות שלכל בובה יש אופי שונה לחלוטין, למשל בדע שתמיד חושב שהוא יודע הכל. אני חושבת שהרבה ילדים יוכלו לזהות בדמויות חברים שהם מכירים באמת, וכך להזדהות אפילו יותר.
הבן שלי נמצא כרגע בשלב של ראשית קריאה ונהנה מאד לקרוא את הספר. החלוקה לסיפורים הקלה עליו והורידה את הרתיעה שלו מספר שנראה לו ארוך מדי בהתחלה. הוא אהב את הספר וגם את האיורים. למרות שפה ושם היו מילים שהיו לו קצת קשות או ביטויים שלא הבין, הוא שאל אותנו והצליח להסתדר.
כמובן שהספר מתאים בהחלט גם להקראה על ידי ההורים, ולא רק לילדים שרוצים לקרוא בעצמם.
על הכריכה כתוב “מושלם למתחילות ולמתחילים לקרוא” וזה אכן כך. רק דבר אחד קטן הייתי שמחה שישפרו בגרסה הבאה: כשנתתי את הספר לבן שלי, אמרתי לו שזה בדיוק לגיל שלו ושיקרא את המשפט למטה כדי שיראה שאני צודקת. אבל כשהוא ניסה לקרוא את שם הספר, הוא נתקע, ואז קלטתי ששם הספר הוא בכתב, ולא בדפוס. אמנם הוא כבר מכיר חלק מהאותיות בכתב (מאחים שלו…) אבל ילדים שנמצאים בשלב של ראשית-ראשית קריאה והספר מתאים להם, בדרך כלל לא יודעים עדיין אותיות כתב, וזה פספוס בעיני.

כתיבת תגובה