ג’יני וג’יני – המשאלה הראשונה [אהבתי]

ג’יני וג’יני – המשאלה הראשונה / טריש גראנטד
ג’יני היא ילדה חמודה וקצת חנונית, שאוהבת ללמוד ואפילו חשבון. יום אחד מגיעה לכיתה שלה ילדה חדשה בשם ווילו – שגם היא ילדה חמודה אבל פטפטנית מאד, שלפעמים קצת לא יודעת גבולות. ג’יני ו-וילו מתחברות, ואז ג’יני מגלה את הסוד של וילו – זהירות ספוילר רציני (אבל זה ספר ראשית קריאה, והקהל שלו לא בפייסבוק, אז אני מרשה לעצמי): ווילו היא בעצם… ג’יני, מגשימת משאלות, ממש כמו באלאדין. טוב, האמת שזה לא לגמרי ספוילר, כי באנגלית זה די ברור משם הסדרה: Jeanie & Genie.
הספר הוא הראשון בסדרה על ג’יני ווילו. הוא נותן טעימה קטנה מאד מהסוד הכמוס, ומתמקד יותר ביצירת החברות בין שתיהן. בסוף הספר כבר מופיעות הכריכות לשני הספרים הבאים שבטח יצאו בקרוב, ואני מקווה שבהם נלמד יותר על החיים של ווילו כמגשימת משאלות, על חוקי הקסם, ועל המשפחה שלה – כי זה באמת הרגיש לי מאד מעניין.
הספר מלווה באחוז גבוה של איורים חמודים בשחור ולבן והפונט די גדול ומנוקד, והכל מעוצב ומתאים מאד לראשית קריאה. הספר מתאים בהחלט גם לבנים, אבל קחו בחשבון שהכריכה ורודה ובוהקת, ושתי הדמויות הראשיות הן בנות.
אגב – אני לא יודעת אם בחו”ל תוכנית הלימודים ממש ממש שונה משלנו או שהסופרת לא עשתה תחקיר טוב, אבל ממתי לומדים שברים בכיתה ב’?!
הוצאת מטר | תרגום: גליה אלוני דגן Galia Alony-Dagan | איורים: מנואלה לופז | 121 עמ’ | נובמבר 2022

כתיבת תגובה