כלבי בילוש 1 – פרשת הפריצה הפרוותית [אהבתי]

כלבי בילוש ראשית קריאה

כלבי בילוש 1 – פרשת הפריצה הפרוותית / קייט וג’ול טמפל

ניבה היא חתולה עם עין אחת ושלוש שיניים אבל ביטחון עצמי בשמים. לכן היא צועדת לסוכנות הבילוש “כלבי תחת” (במקור: UNDERDOGS) ומכריזה: אני רוצה להיות בלשית! למרות שהיא חתולה ולא כלב, היא מוכיחה שהיא מוכשרת מספיק בשביל להתקבל. הם יוצאים מיד לחקירה הראשונה שלה – למצוא את החתול הפורץ! ואם הם יצליחו לפתור את התעלומה, אולי הם יצליחו להתחרות בסוכנות הבילוש “כלבי על”…

כלבי בילוש היא סדרת ראשית קריאה חדשה לצעירים שמתחילים לקרוא. בספר יש כ150 עמודים, אבל יחסית מעט טקסט – במיוחד בעמודים הראשונים, וכל העמודים מאויירים. יש בו הומור ומשחקי מילים, מה שהיה בטח כאב ראש אמיתי למתרגם, אבל התוצאה גאונית. כך קיבלנו בספר את הסרט “הנביחה הקסומה” או “קפה ילל”. ניבה (והקוראים הצעירים) גם לומדת ביטויים שונים כמו “להיצמד לזנב שלו” או “לשחות כמו דג במים”. למרות שלספר קוראים כלבי בילוש ורוב היחידה מורכבת מכלבים – מי שגונבת את הפוקוס היא ניבה החתולה האדירה. אני לא יודעת אם היא תהיה הגיבורה הראשית גם בספרים הבאים או שיתנו מיקוד גם על שאר כלבי היחידה.

הספר הוא באווירת קומיקס – חלק מהאיורים מכילים בועות טקסט או חיוויים של קולות. חלק מהאיורים גם ממוסגרים כמו בקומיקס, ובאופן כללי האיור מאד בסגנון cartoons. ואם כבר איורים – הם פשוט נפלאים! לא רק הסגנון הנפלא אלא גם מיליון פרטים קטנים שמתחבאים בציור וכיף לשים לב אליהם. נראה שהיה שיתוף פעולה מושלם בין הכותבים למאייר.

הבן שלי שבכיתה ב’ מאד אהב את הספר. הוא אמר שהוא נהנה מהעלילה ושהיה מותח. הוא אהב גם שבכל פעם שיש דמות חדשה, האיור מראה ציור של מכשיר פלאפון ובתוכו מידע על הדמות. הספר מעולה לראשית קריאה – גם העלילה, גם השפה, גם האיורים, גם ההומור. ההוצאה עשתה כאן בחירה מוצלחת ואין לי ספק שאמליץ על הספר הזה הרבה בעתיד.


הוצאת כתר ספרים | 150 עמ’ | תרגום: ארז אשרוב | איורים: שילה גורדון | דצמבר 2023


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה