היורשת הנסתרת [אהבתי]

היורשת הנסתרת

היורשת הנסתרת / הולי בלק

על מה הספר?

טרילוגיית בני הערפל (הנסיך האכזר, המלך המרושע, המלכה העליונה) יצאה בשנים האחרונות בהוצאת מודן הוצאה לאור וזכתה להצלחה עצומה. הטרילוגיה מגוללת את הסיפור של ג’וד – בת תמותה – שנאלצת לפלס את דרכה בפוליטיקה של ממלכת אלפהיים, ובמיוחד מול קרדן – נסיך פיות שאולי יום אחד ירש את המלוכה.

שמונה שנים אחרי קרב הנחש שהתחולל בסוף הספר השלישי, אנו חוזרים לממלכת אלפהיים – והפעם מלווים שתי דמויות שהיו משניות בספרים הקודמים: אוק, שגדל לנסיך צעיר בן 17, וסורן – אותה ילדה-מלכה מהספר השלישי שהוחזקה ברסן תחת כשפים. ליידי נור שובה את מדוק ומתכננת מזימות להשתלט על הממלכה, ואוק וסורן יוצאים למסע הצלה שטומן בחובו סכנות רבות ותגליות מפתיעות.

מה חשבתי עליו?

הגעתי לספר עם ציפיות קצת נמוכות, כי למרות שאהבתי מאד את הנסיך האכזר – התאכזבתי מהספר האחרון “המלכה העליונה”. להפתעתי ולשמחתי הספר היה מצויין ממש כמו “הנסיך האכזר”. הספר מגולל את הסיפור מנוקדת המבט של סורן – והרגשתי איך אני נסחפת עם העלילה, אוהבת את הדמויות ומרותקת לכל מה שקורה.

הדמות של סורן נפלאה, ובעוד בספרים הקודמים היא היתה דמות מאד שולית ומשנית, רק כלי במשחק – כאן, שמונה שנים אחר כך, היא מקבלת ספר שלם שסובב סביבה ומספר לנו את הרקע לסיפור מהצד שלה. גם אוק דמות נהדרת, ואם חיבבתם אותו כילד קטן בנסיך האכזר – תחבבו אותו לא פחות כנער מתוק להפליא בספר הנוכחי.

הדמות של סורן מתפתחת לאורך הספר. בילדותה היא היתה ילדה שעוברת התעללות מתמשכת – פיזית ונפשית – ונאלצה לשרוד חיים קשים מאד. כבחורה צעירה היא חיה כהומלסית, ואפילו אז היא לא דואגת רק לעצמה אלא גם לאחרים ומנצלת את היכולות המעטות שלה כדי לסייע לבני תמותה שהסתבכו. ככל שהספר מתקדם, סורן יוצאת מהקונכיה, מגלה על עצמה לא מעט דברים, ובוחרת בחירות חדשות.

למרות שהספר מגולל סיפור נפרד ואנחנו לא פוגשים בו את ג’וד וקרדן – אני לא ממליצה לקרוא אותו בלי לקרוא את הטרילוגיה הראשונה. אמנם מזכירים חלק מהרקע ויש מעט הסברים אבל אני חושבת שזה ירגיש מאד “תלוש” לקרוא אותו בלי הבנה של כל מה שקרה עד אז. אפילו לי, שקראתי את הטרילוגיה ועברה רק כשנה מאז הספר האחרון, היה קצת קשה לפעמים להיזכר מי נגד מי ומי זה מי.

הספר מסתיים בסוף מאד מפתיע וקצת קשה לעיכול, ולקוראים בהחלט מגיע המשך אחרי סוף כזה. הספר הבא אמור לצאת לצערי רק בפברואר 2024 בחו”ל (ואמור להיות מתורגם לעברית לאחר מכן) כך שנצטרך לחכות בסבלנות עד הספר השני אבל הוא בהחלט בתכנון של מודן לתרגם אותו אז אין מה לדאוג.

טריגרים ותכנים רגישים:

הספר מוגדר לנוער בוגר, והוא אלים מאד.
אלימות: יש לא מעט תיאורים של גופות וחלקי גופות, כריתת איברים, רציחות וכדו’.
מיניות: יש התייחסות מעטה לתשוקה מינית, נשיקות וכדו’. יש סצנה אחת של כמעט עירום אבל אין בספר כמעט פירוט גרפי.
שונות: יש בספר הורות מנוכרת והתעללות רגשית.


מודן הוצאה לאור | 304 עמ’ | תרגום: יעל אכמון | מאי 2023


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה