החבר הכי טוב שלי [אהבתי]

החבר הכי טוב שלי / רינת פרימו
יואב חוזר עם הוריו מטיול משפחתי באפריקה, לרגל בר המצווה של בן דודו. הוא רץ בהתלהבות לפגוש את החבר הכי טוב שלו – איתמר – ומגלה שאיתמר לא קיים. לא היה קיים מעולם. אף אחד לא מכיר אותו, ואפילו ההורים שלו חושבים שהוא הוזה. ולא רק זה: מתברר שהחברה הכי טובה שלו היא שחר, ילדה מהכיתה המקבילה, שאותה הוא לא פגש מעולם…
האמת שראיתי המלצה על הספר הזה בקבוצת הפייסבוק שלי ‘המלצות אמיתיות על ספרים’ ושכחתי להוסיף אותו לרשימת הספרים מהספריה. למזלי ראיתי אותו מציץ מהמדף כשחיפשתי ספר אחר, נזכרתי בהמלצות ולקחתי אותו מיד. אז תודה לממליצים, כי מדובר בספר נפלא.
כבר בפרק הראשון אנחנו נכנסים לתוך המתח-מסתורין, ושותפים להרגשת האימה וחוסר האונים של יואב. אף אחד לא מאמין לו, בטוחים שהוא המציא חבר דמיוני ולוקחים אותו לפסיכולוג. הוא תמיד היה ילד שקט, רגיל ואפילו קצת פחדן – אבל אובדן החבר הכי טוב שלו גורם לו למצוא בעצמו אומץ, תושיה וכוחות שהוא לא הכיר. ואת הסיוע הוא מקבל דווקא מהאנשים הכי מפתיעים.
הספר עצמו מותח, מרתק, ועוצמתי. ממש הרגשתי מה עובר על יואב לאורך הספר. הייתי במתח למרות שאני בכלל לא קהל היעד. והפתרון היה מפתיע ביותר.
אני לא אגלה לכם מה פתרון התעלומה ומה קרה לאיתמר. בינינו, הפתרון קצת מופרך, אבל זה ספר ילדים, וזה מה שקורה בדרך כלל בספרים לגילאים האלה, אז זה נסלח לגמרי.
בראש כל פרק מופיעים האיורים המהממים של יניב שמעוני שגם מוסיפים לסיפור.
השנה קראתי גם את הספר “המבוך” של רינת פרימו (מומלץ! חפשו את הסקירה שלי עליו), שאמנם התוכן שלו שונה לחלוטין – אבל בשניהם יש את אותה אווירת קריפיות ומסתורין, ובשניהם מתמקדים בערך החשוב של חברות אמיתית.
הספר מתאים בעיני בערך לסוף יסודי וחטיבה (הוא לא מנוקד). אולי גם לפני זה, אם הילד לא פחדן מדי.
אדם צעיר – עיתון לילדים ולילדות ידיעות ספרים | 176 עמ’ | דצמבר 2017

כתיבת תגובה

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי אתם יכולים בבקשה להגיד לי מהו פתרון הבעיה בספר?