מוחות אפלים #2 – לעולם לא תדעך [אהבתי]

מוחות אפלים 2

מוחות אפלים 2 – לעולם לא תדעך / אלכסנדרה בראקן

אמל”ק: וואו.

מכיל ספוילרים לספר הראשון!

על מה הספר?

רובי חברה בליגת הנוער. היא לא אוהבת את זה, אבל זו הדרך היחידה שלה כרגע להמשיך הלאה. אבל לא הכל הולך כמו שצריך. היא מגלה שרוב יותר אכזרי ממה שהיא חשבה, ובמקביל – היא מגלה שליאם הסתבך במשהו בלי ידיעתו. רובי יוצאת שוב לעולם שבחוץ בשביל התקווה להציל את כל הנערים והנערות כמוה.

מה חשבתי עליו?

אם חשבתי שהספר הראשון מצליח להיות מותח, מבריק ומרגש – הספר השני אפילו מתעלה על זה. אנחנו כבר לא צריכים להתעמק בלהכיר את העולם והכללים שלו, ויש הרבה יותר מקום לעלילה עצמה. חלק מהדמויות מהספר הקודם חוזרות, אבל יש גם דמויות חדשות נהדרות ממש.

זה לא ספר קל, הוא דיסטופיה והחוויות שרובי והחברים שלה עוברים הן די קשות. הייתי צריכה ממש לעשות הפסקות לנשימה כי הוא היה לי מאד אינטנסיבי. ועדיין, הוא היה פשוט מעולה. הוא מצליח לעבור מחוויות קשות לדיאלוגים שנונים, מעלילת אקשן מותחת לרגעים מרגשים.

“מה?” המילה פרצה ממני. “מה לספר לך? אתה רוצה לשמוע איך קשרו אותנו כמו חיות כדי להביא אותנו למחנה… או רגע! אולי על אחת הבנות שאיבדה עין כי הכ”פמים כיסחו את הראש שלה במכות? אתה רוצה לדעת איך היה לשתות מים מעופשים קיץ שלם עד שסוף סוף הביאו צינורות חדשים. או איך התעוררתי בפחד והלכתי לישון באימה כל יום במשך שש שנים? די כבר, תעזוב אותי בשקט! למה אתה צריך כל הזמן לחפור ולחפור כשאתה יודע שאני לא רוצה לדבר על זה?”
[….]
“אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני בעד לשמוע על זאת שנשארה עם עין אחת”, אמרה וידה במשיכת כתף. (עמ’ 152)

בעקבות האימון עם קלנסי בספר הראשון, רובי מצליחה לשלוט בכוחות שלה יותר ויותר – וחלק מהספר היא צריכה להתמודד עם ההשלכות של זה. מצד אחד היא יכולה להציל את עצמה ואת החברים שלה בעזרת שליטה מוחית על מי שמאיים עליהם, אבל מצד שני – היא לא רוצה להפוך להיות קלנסי ולכפות על אחרים מעשים שיפגעו בהם. ההתמודדות הרגשיות של רובי לאורך הספר – גם עם ההשלכות של הכוחות שלה וגם עם נושאים אחרים – מורכבות וקשות לא פחות מההתמודדויות הפיזיות שלה מול מצבי הישרדות ופציעות שונות.

מאד קשה לסקור את הספר בלי להגיד ספוילרים משמעותיים. אבל ממש ממש נהניתי ממנו (עד כמה שאפשר להגיד הנאה על ספר שחלק ממנו קשה מאד), ואני מאד מקווה שיתרגמו את הספר השלישי במיוחד לאור הקליף האנגר בסוף הספר. לא ברור לי איך הסדרה הזו לא קיבלה בישראל הייפ כמו משחקי הרעב והרץ במבוך – אולי בגלל שהשני תורגם רק עכשיו, אחרי הפסקה בת כמה שנים? ובלי קשר, גיליתי שיש סרט לספר הראשון, ואמרו לי שהוא יחסית נאמן אליו. מי שראה את הסרט, אשמח לדעת אם כדאי לראות או שהוא יהרוס לי. [עריכה: חזרתי כדי לעדכן שראיתי את הסרט, והוא מאכזב מאד. זה מרגיש כמו לראות חלקים מהספר בהילוך מהיר מאד. לא מספיקים להבין כלום והסרט נגמר.]


עם עובד – הוצאת ספרים | ינואר 2023 | תרגום: עידית שורר | 432 עמ’


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה