מרד הפאנדום [אהבתי]

מרד הפאנדום / אנה דיי
מרד הפאנדום הוא ספר ההמשך של “הפאנדום” שפרסמתי עליו סקירה אתמול. הפאנדום היה כל כך טוב ומושלם שפשוט הייתי חייבת להמשיך מיד לספר הבא. הספר השני היה גם כל כך טוב, שבמבט לאחור קלטתי שסיימתי את שני הספרים ביממה אחת (משישי בערב עד מוצאי שבת).
אנסה לכתוב סקירה בלי ספוילרים:
שנה עברה מאז אירועי הספר הקודם, הדמויות הראשיות ניסו להמשיך בחייהן ולחזור לשגרה נורמלית. אבל שני דברים קורים במקביל, שגורמים להן להבין שאין להן ברירה אלא לנסות לחזור לפאנדום כדי להציל דמות אהובה מאד.
הפעם הספר כתוב במקביל משתי נקודות מבט – ויולט ואליס. אנחנו לומדים להכיר את אליס לעומק. מדמות יחסית שטוחה וקצת חד מימדית שהיתה בספר הקודם, היא מקבלת הרבה עומק ורקע, והרבה יותר הבנה והזדהות.
העלילה מתרחשת בשני צירים במקביל – בפאנדום ובעולם שלנו, וזה בהחלט שינוי מרענן ומגוון. יש גם דמות חדשה שנוספת לעלילה, דמות מצויינת שהרבה גיקים יאהבו.
הספר הזה הרבה פחות מטא מהספר הקודם ודומה יותר לרומן-נוער-פנטזיה/דיסטופיה סטנדרטי יחסית, אם כי יש עדיין קצת התייחסות מטא-ית כמו ההתייחסות לקהל היעד של הספרים שמעדיף דיסטופיות על פני אוטופיות וקונפליקטים על פני סופים טובים. הספר גם נופל קצת יותר לקלישאות שהספר הראשון צחק עליהן, אבל זה עבר בסדר – בסופו של דבר כך בנויים גם שאר הספרים האחרים בסגנון. לפחות את הרפרנסים לפאנדומים אחרים הסופרת השאירה לנו, ובגדול.

“עכשיו הגיע הזמן לפניית פרסה בהשראת פרופסור סוורוס סנייפ.”

הספר היה מותח ומרתק. הלב שלי דפק כמו משוגע בקטעים מסויימים, והעיניים שלי דמעו בקטעים אחרים. ועם כל העלילה של הספר – הרגשתי שהוא הגיע בעיקר בשביל לתת לנו סגירה אמיתית שכל כך הגיעה לדמויות שלנו שחלק נשארו בספר הקודם עם אופציות פתוחות מדי.
לצערי ממה שאני רואה אין כרגע ספר שלישי באנגלית, ולפי המרומז בספר כנראה גם לא יהיה, וזה קצת באסה כי אני מוכנה להמשיך עם הדמויות האלו לנצח… אבל הסוף של הספר הזה באמת יחסית סגור.
גם בספר הזה יש אלימות ומעט מין לא גרפי, ומתאים לנוער בוגר ומעלה.
ממליצה מאד מאד מאד, במיוחד לגיקים ומעריצי פאנדומים שונים.
אגם הוצאה לאור | 302 עמ’ | תרגום: יעל אכמון | יולי 2021

כתיבת תגובה