מוחות אפלים 1 [אהבתי]

מוחות אפלים 1

מוחות אפלים 1 / אלכסנדרה בראקן

על מה הספר?

כשרובי היתה צעירה, מחלה מסתורית פשטה באמריקה. היא הרגה המוני ילדים בטווח גילאים מסויים, בעוד ילדים אחרים – ששרדו את המחלה – פיתחו כוחות פרה-פסיכולוגים שונים כמו טלקניזיס או קריאת מחשבות. הילדים האלו נאספו למתקנים ממשלתיים, בהתחלה במטרה לנסות לרפא אותם – אבל מהר מאד הם הפכו למתקני כליאה ומחנות עבודה. רובי בת ה16 חיה כבר שש שנים במתקן כזה. היא מנותקת ממשפחתה ומהעולם. עד שיום אחד מגיעה ההזדמנות שלה לברוח משם…

מה חשבתי עליו?

“מוחות אפלים” הוא הספר הראשון בסדרת דיסטופיה לנוער בוגר שעד כה תורגמו שני ספרים (השני יצא ממש ממש לאחרונה!). שמעתי על הספר הזה ביקורות שונות ומאד חיכיתי לקרוא אותו. הוא היה ממש מרתק!!! סיימתי אותו ביממה אחת.

רובי נהדרת כגיבורה ראשית, היה לי מאד קל להתחבר אליה. הספר מסופר מגוף ראשון מנקודת המבט שלה וזה ממש מכניס את הקורא לעלילה. הדמויות האחרות בנויות מעולה וקל להבין אותן ככל שמתקדמת העלילה. הדמות של זוּ פשוט גאונית, וסיפורי הרקע של הדמויות האחרות מצויין (וגם מקבל נפח בספר הבא ממה שהספקתי לקרוא בינתיים).

העולם שבספר מעניין – אבל עדיין לא מוסבר במלואו, בכוונה כמובן, כי זה רק ספר ראשון. התחלתי כבר את הספר השני ויש דברים שמתחילים לגעת בהם ובטוח יתייחסו אליהם עוד בהמשך (למשל מה זו המחלה הזו? איך היא הגיעה?).

שמעתי שיש אנשים שלא כל כך רצו להמשיך לספר השני אחרי סיום הספר הראשון – ואני מזהירה מראש שהוא לא לגמרי happy ending, אבל אני גם אספיילר לכם קצת שהספר השני מחזיר את התקווה לקוראים ומרכך מאד מאד את הסיום הלא פשוט של הספר הראשון (מרוב שהבהילו אותי הייתי בטוחה שיקרו דברים הרבה יותר גרועים!). סקירה על הספר השני תקבלו בנפרד אחרי שאסיים אותו… 🙂

הסופרת אלכסנדרה בראקן כתבה גם את הספר “לור” שסקרתי כאן, אבל האמת שהסגנון שונה לגמרי, ובעיני מוחות אפלים הרבה יותר טוב. כלומר גם לור היה מוצלח אבל העולם היה מאד מבלבל וקשה לעקוב אחריו, ובמוחות אפלים הרבה יותר קל להבין מה קורה.

לסקירה שלי על הספר הבא: מוחות אפלים 2. מקווה מאד שיתרגמו גם את השלישי!

טריגרים ותכנים רגישים

הפרדה בין ילדים להורים, ניכור הורי, אלימות כלפי נוער צעיר (מתקני הכליאה), אלימות כללית (לא משהו גרפי מחריד), מוות, כמעט אונס (לא מפורט. לא יודעים ממש מה נעשה שם, זה לא גרפי).
מבחינת מיניות יש בעיקר דברים כמו משיכה מינית, אולי נשיקה – שום דבר גרפי.
מתאים לנוער בוגר ומעלה.


עם עובד – הוצאת ספרים | ספטמבר 2020 | תרגום: עידית שורר | 399 עמ’


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה