טיפים לכתיבת ביקורת ספרים בפייסבוק – חלק 1

רוצים לכתוב סקירות וביקורות על ספרים? מוזמנים לקרוא את המדריך למתחילים חלק 1, וחלק 2 אבל הנה כמה טיפים נוספים ייעודיים לכתיבת סקירות בפייסבוק:

תמונה שווה אלף מילים

במדריך איך לכתוב סקירות, כתבתי על החשיבות של הוספת תמונה של הספר לסקירה. בפייסבוק זה חשוב מאד גם בשביל לתפוס את תשומת לב הגולשים ובכך להגדיל את החשיפה. חשוב מאד להוסיף את התמונה עצמה כקובץ ולא כקישור לתמונה, מאחר וקישור עלול להוריד חשיפה לפוסט, והוא גם מציג את התמונה בתצוגה מוקטנת.

תיוג

במידה וכתבתם סקירה חיובית או לפחות לא מאד שלילית, מומלץ לתייג את עמוד ההוצאה, וגם את הסופר אם הוא ישראלי. תוכלו לתייג גם אנשי מקצוע נוספים כמו המאייר של הספר, המתרגם וכו’. אנשי המקצוע שמחים לקבל פידבק על העבודה שלהם, במיוחד אם אתם מזכירים אותם בסקירה.

ז’אנר וקהל יעד

בפייסבוק יש קבוצות ספרים כלליות שמיועדות לכל הז’אנרים, ויש גם קבוצות ייעודיות לז’אנר מסויים או גיל מסויים. תוכלו לחפש קבוצות ספרים שמתאימות לז’אנר או קהל היעד של הספר כדי לפרסם את הסקירה גם בהן.

קישורים

קישורים לאתרים חיצוניים, כמו בלוג אישי, מורידים את כמות החשיפה שהאלגוריתם של פייסבוק נותן לפוסט. ואם בכל זאת הוספתם קישור חיצוני, נסו לשים אותו בסוף הפוסט ולא בתחילתו, כדי שלא יפריע ללחיצה על “קרא עוד”.

אייקונים

נסו להמעיט בשימוש באייקונים בסקירה. שימוש מרובה באייקונים נותן לביקורת תחושה של טקסט ילדותי.

עיצוב

במידה ואתם מפרסמים את הסקירה בקבוצת פייסבוק – תוכלו לנצל את יכולות העיצוב שפייסבוק מציע: כותרות מסוג H1 וH2, הדגשה, קו תחתון וטקסט עם נטיה. היכולת הזו נכון לעכשיו (ינואר 2024) נתמכת רק בקבוצות פייסבוק, לא בעמודים ולא בפרופילים אישיים.

עיצוב בפייסבוק

כתיבת תגובה