איך לפרסם את הספר שלך בפייסבוק

יש פלטפורמות שונות שניתן לשווק בהן את הספר שכתבתם, פייסבוק היא אחת מהן.

בפוסט תוכלו למצוא מגוון עצות וטיפים איך לשווק את הספר בפייסבוק.

פרופיל אישי

תוודאו שהפרופיל האישי שלכם מבהיר לכולם שאתם סופרים, ומה הספר(ים) שכתבתם. חשוב שזה יופיע ב BIO למעלה, ורצוי גם בפוסטים עצמם בקיר שלכם. לפעמים סופרים שולחים לי בקשת חברות בגלל התפקיד שלי כסוקרת וכמנהלת קבוצת ספרים, אבל כשאני נכנסת לעמוד שלהם להבין מי הם ואיך הם הגיעו אלי ולמה הם שלחו לי בקשה – לוקח לי הרבה מאד זמן להבין שהם סופרים.

בלי ספאם בקבוצות

אל תשלחו פרסום על הספר שלכם בקבוצות ספרים שזה אסור בכללים שלהם. זה לא רק נחשב ספאם ולא רק שכנראה הפוסט שלכם ימחק או לא יאושר מלכתחילה – גם הגולשים שונאים את העבירה על הכללים, וגם קרוב לוודאי שתיחסמו מהקבוצה תוך זמן קצר ותפסידו קהל פוטנציאלי גדול.

איפה כן אפשר? בקבוצות שמאפשרות מלכתחילה את הפרסום. מסתכלים בכללי הקבוצה, ואם בכל זאת לא בטוחים – שולחים מסר למנהל/ת הקבוצה כדי לברר מה מותר.

בלי ספאם בפרטי

אחד הדברים שגולשים בפייסבוק שונאים זה כשמוכרים פונים אליהם בפרטי ומציעים להם את הספר למכירה. זה מרגיש כמו הידחפות למרחב האישי, ולא תמיד נעים לסרב. פשוט אל תעשו את זה.

תהיו אקטיביים בקבוצות

תהיו פעילים בקבוצות ספרים וקריאה שונות (כלליות או ספציפיות לז’אנר של הספר שלכם). לא כספאמר שדוחף את הספר שלו בכל מקום, אלא כגולש מן המניין שתורם לקבוצה. כשמכירים אתכם בקבוצה כפעילים ותורמים – אנשים מתעניינים בכם, נכנסים לפרופיל שלכם, לפעמים שולחים לכם בקשת חברות, וכך מתוודעים גם לספר שלכם. זו היכרות הרבה יותר טובה מסתם לפרסם ספר בלי היכרות.

בנוסף, כשאתם פעילים בקבוצה – אפשר לזהות הזדמנויות פרסום לגיטימיות (עם גילוי נאות). למשל, בקבוצה שלי יש מדי שבוע פוסט של אתגר שבועי שבו אני נותנת קריטריון והגולשים צריכים למצוא ספרים שעומדים בקריטריון. אם הספר שלכם עומד בתנאים – אפשר בהחלט לכתוב גם אותו. אבל לא לגיטימי לדחוף את הספר בכוח למרות שהוא לא תואם לכללים. זה מרגיז וזה בהחלט עלול לגרום להרחקה מהקבוצה.

השיגו סקירות ראשונות

יש לכם כבר קוראים נלהבים של הספר, אפילו חברים שקראו? בקשו מהם לכתוב סקירות על הספר שלכם בקבוצות הספרים השונות.
מה לא לעשות: לא לגיטימי לבקש או לצפות שהם ידחפו אותם בכל חור במסווה של המלצה תמימה. כשגולש כותב על ספר מסויים שהוא “מדהים” ושינה את חייו, ושבועיים אחרי זה הוא כותב שהוא “בדיוק קורא אותו”, קולטים את השקר בקלות.
גילוי נאות הוא דבר מבורך שמוסיף לכנות ואמינות ההמלצה הרבה יותר מניסיון להסתתר כאילו סתם במקרה הקורא הגיע לספר המד-ה-י-ם הזה ובכלל בכלל הוא לא אח של הסופר וסתם במקרה יש להם את אותו שם משפחה.

תוכלו גם לפנות לסוקרים שונים ולהציע להם את הספר לסקירה.

הגרלות, ראיונות ופעילויות נוספות

יש קבוצות שמאפשרות גם פעילויות זכיה על הספר שלכם, ראיון עם הסופר ועוד. אפשר לנסות לברר עם מנהלי הקבוצה מה האופציות הרשמיות שעומדות בפניכם. אבל הכי חשוב: לא להיעלב מ”לא”. אתם לא היחידים, מנהלי הקבוצות לעתים מוצפים בבקשות של סופרים שכל אחד רוצה שיפרסמו “רק” את הספר שלו. זו החלטה של מנהל/ת הקבוצה, ותאמינו לי שמנהלי הקבוצות מכירים הכי טוב את קהל היעד שלהם בקבוצה ומה מתאים להם. קיבלתם סירוב? תעברו לקבוצה הבאה או נסו שיטה אחרת.

פרסום ממומן

במידה ופתחתם דף לספר (או לעצמכם כסופרים), אפשר לשקול פרסום ממומן. כדאי להתייעץ עם איש מקצוע כדי לחשוב על אסטרטגיה שיווקית נכונה בפרסום הממומן ולא לבזבז כסף על קהל יעד לא מתאים.

רוצים עוד?

שימוש נכון בקבוצות פייסבוק כדי לפרסם את הספר שלכם – מאת יאיר גולדשטיין

תשע עצות מעשיות לשיווק הספר שלכם – מאת יאיר גולדשטיין

כתיבת תגובה