שומרת ראש [אהבתי]

שומרת ראש

שומרת ראש / קתרין סנטר

על מה הספר?

האנה ברוקס היא שומרת ראש. לא, היא לא נראית כמו גורילה – היא רק 1.65 ונראית יותר כמו גננת מאשר בריון, אבל מתברר ששומר ראש לא צריך להיראות כמו בריון (אלא אם כן המטרה היא הרתעה), אלא דווקא להיטמע בסביבה כדי להגן על הלקוח מראש ולא להגיע בכלל למצב שמצריך אלימות. רגע אחרי שאמא שלה נפטרה והחבר שלה זורק אותה היא מקבלת משימה שכולם היו מתים להתחלף איתה: להיות שומרת הראש של שחקן קולנוע מפורסם וגם ממש ממש חתיך. וכדי לא להדאיג את אמו החולה של ג’ק, האנה צריכה – בניגוד גמור לרצונה – להתחזות לחברה החדשה שלו למרות שהיא ממש ממש לא הטיפוס הברבי הרגיל שלו, מה שקצת מקשה על העניינים.

“אז לך תהיה אתה החברה שלו!” אמרתי.
הנחיריים של גלן התרחבו.
“או כל אחד אחר כאן.”
היד של קלי זינקה למעלה. “אני מתנדבת מטוב לבי.”

מה חשבתי על הספר?

טוב, זו קומדיה רומנטית, אז לכולם ברור מה הההתחלה ואיך העניינים יתגלגלו, אבל מה שכיף בספרים של קתרין סנטר (“ניצוצות של אהבה“, “צעדים קטנים של אהבה“) זה שהספרים שלה פשוט כיפיים, אינטיליגנטיים, פמיניסטיים, ומצליחים לשלב רומנטיקה מתוקה וקלילה עם עלילה שלא גורמת לך להרגיש שה-IQ נוזל לך מהמוח.

בהתחלה ממש התלבטתי אם לקרוא אותו כי התקציר היה קלישאה אחת גדולה (כאילו ברור שהם יתאהבו והפי אנד ובלה בלה בלה, מה כיף בזה, תנו לי מתח), אבל זכרתי שגם בספרים הקודמים שלה סיפור המסגרת היה קלישאה ובכל זאת הדרך מנקודת ההתחלה עד לנקודת הסיום היתה פשוט תענוג. אחרי שחברה קראה את הספר בעצמה היא הבטיחה לי שזה קורה גם פה, אז צללתי אליו וסיימתי תוך כמה שעות, תוך פרצי צחוק וחיוכים מרוצים.

הוא לחץ והעביר קדימה לכמה צילומי פפראצי, וראינו את ג’ק סטייפלטון בחולצה משובצת קונה בשוק איכרים. ג’ק סטייפלון חבוש בכובע בייסבול חוצה מגרש חניה. ג’ק סטייפלטון על החוף לבוש – אוי אלוהים – במכנסי גלישה צמודים, מתרומם מבין הגלים ונוצץ כמו אל רומאי.
טיילור דיברה בשם כל הנשים בחדר כשפלטה שריקה ארוכה נמוכה.
“גבירותי,” אמר גלן. “בואו לא נחפיץ את המאובטח.”
הגברים מסביב לשולחן מלמלו בהסכמה.

האנה היא גיבורה נהדרת, אנושית ומורכבת שצריכה להתמודד עם השאלה מה זו אהבה, ומה זו אהבה אמיתית, ולפני הכל – האם היא מסוגלת גם לאהוב את עצמה.

בתרבות שלנו, אנחנו נוטים לזלזל מאד בשברון לב. אנחנו מדברים על זה כאילו זה מצחיק, או טיפשי, או חמוד. כאילו אפשר לרפא את זה בעזרת דלי של האגן-דאז ופיג’מות פלנל. אבל פרידה היא סוג של אבל, כמובן. זה לא סתם המוות של מערכת יחסים – אלא של מערכת היחסים החשובה ביותר בחיים שלך. (עמ’ 32)

גם התחקיר לספר כנראה היה מושקע – איך נראים חיים של שחקן מפורסם מאחורי הקלעים, טיפים וטריקים של שחקנים (ידעתם מה זו נשיקת במה?), וכמה גדול ההבדל בין הוליווד למציאות.

בכשרון גדול, קתרין סנטר מצליחה להביא בפנינו עלילה שהיא גם מצחיקה, גם מרגשת, גם מפתיעה (כן כן, למרות הקלישאות יש טוויסטים!) וגם נוגעת בנקודות פנימיות ואמיתיות: האם אפשר לתת אמון כשהאדם מולך הוא שחקן מקצועי? האם אני אדם שאפשר לאהוב אותו? ואיך מתגברים על פרידה בלתי נסלחת?

מומלץ לחובבי קומדיות רומנטיות, אבל ממש לא רק.

טריגרים ותכנים רגישים

פרידה, אובדן הורה, אובדן אח, סרטן, סכנה, פרידה זוגית, זוגיות רעילה.
מבחינת תכנים מיניים – אין שום סצנת מיטה, יש קצת רמיזות או דיבורים על מין (מי שכב עם מי) אבל שום דבר מעבר לחיבוקים ונשיקות.


ידיעות ספרים | 360 עמ’ | תרגום: דנה טל | מאי 2023


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה