בת הלוויה [אהבתי]

בת הלוויה

בת הלוויה / קייטי אלנדר

על מה הספר?

כל משפחתה של מרגו נספתה בתאונת דרכים. מרגו בת השש עשרה היא היחידה ששרדה. אחרי החלמה ארוכה היא מנסה להתרגל למצבה החדש כיתומה עניה ופוסט-טראומטית בבית יתומים עד שקורה משהו לא יאמן: מכר ותיק של אביה, שטוען שהוא חב לו את חייו, מחליט לקחת אפוטרופוסות עליה באחוזה העשירה והמפוארת שלו. אבל כשמרגו מתחילה לחיות באחוזה המפוארת, היא מתחילה להבין שאולי לא היה לה כל כך הרבה מזל כמו שהיא חשבה…

מה חשבתי עליו?

א-מ-א-ל-ה איזה ספר!!!!

“בת הלוויה” הוא מסוג ספרי המתח-מסתורין הקריפיים על גבול האימה, כשלא ברור ברוב הספר האם האירועים המסתוריים הם התרחשות טבעית או על טבעית, וגם כשהקורא מתחיל לחשוד ולהבין חלק מהדברים – עדיין יש הרבה שאלות באוויר כולל המון מתח של “מה יקרה הלאה ואיך זה יגמר”. בספר אין הרבה דמויות, אבל אולי זה דווקא הייחוד שלו: רובו המוחלט מתרחש באותו מקום ועם מעט אנשים ובכל זאת מצליח לייצר מתח גבוה עד הרגע האחרון, והרבה זמן אחרי שסיימתי את הספר עוד נשארתי עם לב דופק.

בת הלוויה הוא ספר לנוער בוגר ומעלה – בעיקר כי הגיבורה שלו היא נוער ויש שם התאהבות נוער, אבל מכל שאר הבחינות אני לא רואה סיבה שמבוגרים לא יוכלו להנות ממנו בדיוק באותה מידה. הרגשתי שהוא מין שילוב של סיבוב המפתח עם משחקי הירושה – בשניהם בחורה מגיעה לאחוזה חדשה ועשירה וצריכה להתמודד עם מסתורין (בעיקר בסיבוב המפתח) ובנים חמודים (משחקי הירושה, שמיועד לנוער בוגר) ובשניהם יש המון מתח והם היו ספרים מעולים.

טריגרים ותכנים רגישים

למרות שמדובר בספר מתח, אין בו אלימות קשה או גופות מרוטשות.
החלקים הקשים הם סביב התאונה בהתחלה שמרגו מאבדת את משפחתה, אווירת האימה והמסתורין, וחלקים מסויימים סביב ניכור הורי.
מבחינת מיניות – יש שם בעיקר נשיקות, שום דבר מעבר לזה.


ידיעות ספרים | 360 עמ’ | מאי 2023 | תרגום: אורה דנקנר


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה