פרפר בענבר (ספוטלס #4) [אהבתי]

פרפר בענבר

פרפר בענבר (ספוטלס #4) / קמילה מונק

[מכיל ספוילרים לספר הראשון, השני והשלישי]

בסוף הספר השלישי נשארנו עם קליף האנגר מטורף – מה יעלה בגורלם של איילנד ומארס? טוב, יש ספר המשך, ואנחנו מדברים על סדרה שהיא גם רומנטיקה, אז מן הסתם הם לא ימותו… אבל עדיין, המצב נראה כל כך רע!

הספר הרביעי נפתח מספר חודשים אחרי אירועי הספר השלישי, ו….אני לא אעשה לכם ספוילר מה בדיוק קורה שם, אבל קמילה מונק פשוט מתעללת בגיבורים שלה, פיזית ונפשית. אני מזהירה מראש שהפרקים הראשונים באמת קשים, גם פסיכולוגית, במיוחד שאנחנו כבר בשלב שאנחנו קשורים לדמויות. קצת אחרי שהתחלתי את הספר וידאתי עם דורית תמיר (המו”ל של הוצאת ספרים בעלמא) שהולך להיות סוף טוב כי הלב שלי לא עומד בזה, והיא גלגלה עלי עיניים ואמרה שברור שכן. אז נשמתי קצת והמשכתי לקרוא עד שהדברים התחילו למסלול קצת יותר שפוי (יחסית).

מה חשבתי עליו?

קודם כל – אם קראתם את ספר 3, אני לא באמת צריכה לשכנע אתכם לקרוא את הספר הזה כי אתם תעשו את זה ממילא.

ועכשיו לספר: הוגנבו אלי שמועות שיש כאלה ששנאו את הספר הרביעי. לפי גודרידס הוא דווקא מקבל את אותו ציון של הספר השלישי (ציונים מעולים) אבל אני יכולה להבין למה מי שמחפשת רומנטיקה כחלק עיקרי בעלילה, תתאכזב מהספר הזה: הוא הרבה יותר מתח אקשן ופחות רומנטיקה, ויש בו חלקים קשים יותר משמעותית בגלל ההתעללות בגיבורים, כלומר הוא הרבה פחות “מתוק”, והמכות שם הרבה פחות “בצחוק”. מצד שני, כחובבת מתח אני ממש נהניתי. הספר היה סוחף, מרתק ובעיקר מותח – עוצר נשימה לגמרי. אלה 430 עמודים שפשוט טסו לי ממש מהר.

בספר הזה, בניגוד לספר השלישי, הזוגיות של מארס ואיילנד הרבה יותר טובה ושוויונית, ומארס לומד לקבל את זה שלאיילנד יש דעה משל עצמה, והוא לא יכול לכפות עליה את ההגנה שלו.

יש בספר גם הופעות אורח של דמויות מהספרים הקודמים (לא רק אלכס ימח שמו), וזה היה ממש נחמד. היו גם אנשים שלא זכרתי אבל הסופרת דאגה להזכיר בקצרה מה היה שם, אז זה לא נורא.

הסוף של הספר כל כך מקסים, שלמרות שיש ספר 4.5 ו-5, אני בסדר גם להישאר עם הסוף הזה. לא שאני מתנגדת להמשיך לקרוא על עלילות מארס ואיילנד, כן? אני בשמחה אקרא עוד. אבל למי שחושש לקנות ספרים בגלל שיש המשכים שעוד לא תרגמו – אפשר להרגע, אתם יכולים לקרוא את ספר 3 + 4 גם אם תצטרכו לחכות עד הספרים הבאים.

טריגרים ותכנים רגישים

כבר בתחילת הספר יש עינויים, ויש לאורך הספר את האלימות הרגילה, כולל חטיפה.

 


הוצאת ספרים בעלמא | מרץ 2024 | תרגום: דנה טל | 430 עמ’


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר הוצאת כנרת לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר הוצאת כנרת.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.
לרכישה באתר אינדיבוק לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר אינדיבוק.

כתיבת תגובה