זהב (מספרת הסיפורים 1) [אהבתי]

זהב מספרת הסיפורים 1 מאריסה מאייר

זהב (מספרת הסיפורים 1) / מאריסה מאייר

אמ;לק: הספר הזה מדהים.

על מה הספר?

“זהב” הוא ריטלינג של האגדה “בת הטוחן”. זרילדה בת ה18, בת הטוחן, היא מספרת סיפורים מלידה. היא אוהבת מאד להמציא דברים ולכן רוב המבוגרים בעיירה גם מתייחסים אליה בהתאם – כשקרנית וחסרת אמינות. יום אחד היא נקלעת לסיטואציה סבוכה מול שר היער – מלך אפל ונורא שמשרתיו הם רוחות רפאים. כדי להיחלץ מהסיטואציה היא נאלצת לשקר לו שהיא טווה זהב מקש. היא לא דמיינה לעצמה שתוך זמן קצר הוא יגיע אליה ויתבע אותה לעצמו, ואם לא….

מה חשבתי עליו?

למרות שכולנו מכירים את הסיפור בת הטוחן – מאריסה מאייר מצליחה לטוות כאן עלילה חדשה לחלוטין על בסיס האגדה המוכרת. אנחנו אמנם יודעים מראש את קווי העלילה הבסיסיים, אבל כל מה שסביבם הוא עולם חדש לגמרי. אחרי הספר הזה, לא תסתכלו יותר על עוצלי גוצלי אותו דבר, אני מבטיחה לכם. העלילה מרתקת ומדהימה, ומאריסה לא הפסיקה להפתיע עם קווי העלילה שהיא הכניסה לסיפור. חלק מה”טוויסטים” היו צפויים עם רמזים מטרימים מאד ברורים (לא נראה לי שהם היו אמורים להפתיע) אבל חלק הפתיעו לחלוטין.

בין השורות מאריסה מכניסה גם התייחסות לסיפורים ואגדות, וזה ממש תענוג לחובבי ספרים כמונו.

“לא לכל סיפור יש סוף טוב. החיים לא כאלה, אתה יודע.”
“ולכן אנחנו מקשיבים לסיפורים!”

קשה להסביר הרבה על הספר בלי לספיילר, אבל הספר הזה פשוט מושלם. סיימתי אותו בפחות מיממה, בקושי יכולתי להפסיק. גם אחרי שסיימתי לקרוא המשכתי לחשוב עליו עוד כמה ימים ואני מחכה בקוצר רוח לחלק השני (מדובר בסדרה בת 2 ספרים) – שההוצאה כבר הבטיחה שהוא יתורגם בקרוב ואמור לצאת לפני סוף 2024. הוא קצת הזכיר לי שילוב של “חוט של כסף” (שגם הוא ריטלינג של בת הטוחן) עם “סיפור אגדה” של סטיבן קינג (רק בלי 200 עמודים של אקספוזיציה). למרות שהוא ארוך – הוא שווה כל מילה בו. אני כן אזהיר מראש שהספר מסתיים באמצע הסיפור, בשלב שעדיין אין סוף טוב, ולגמרי באמצע המתח. אבל בכל זאת כדאי לכם כבר לקרוא בלי לחכות לשני כי הוא באמת מדהים ואני חושבת שהוא יכנס לי לטופ-10 של 2024.

טריגרים ותכנים רגישים

אלימות: יש בספר אלימות ברמה גבוהה, כולל חטיפות ורצח של ילדים (זה נראה לי החלקים הכי קשים). המשרתים של המלך הם רוחות רפאים והן מסתובבות עם אזמל בעין, חיצים בגב וכו’. יש גם כמה סצנות שיש תיאור יותר מפורט וגרפי של הרג או פציעה, כולל ראש כרות, קניבליזם ועוד. זה לחלוטין לא ספר לנוער צעיר.

מיניות: יש נשיקה ותשוקה, וסצנת מיטה לא מפורטת שהיא fade to black (עם רמז להורדת ולבישת בגדים).

הספר מתאים למבוגרים, ומתאים לנוער שבוגר מספיק בשביל להתמודד עם אלימות ברמה גבוהה מאד. אם אתם לא בטוחים אז עדיף לחכות.


הוצאת כתר | תרגום: יעל אכמון | 496 עמ’ | מרץ 2024


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.
לרכישה באתר אינדיבוק לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר אינדיבוק.

כתיבת תגובה