חנות הספרים של המכשף הרשע [אהבתי]

חנות הספרים של המכשף הרשע / דיליה שרמן

ניק רנאר גר עם דודו המכה ובן דודו המתעלל. אבל לא, זה לא עוד סיפור הארי פוטר, רחוק מזה. למרות ששניהם משלבים קסמים וילדים שמצילים את המצב – הספר בסגנון שונה מאד.
אחרי שני נסיונות בריחה, ניק מצליח לברוח בניסיון השלישי, ומגיע בטעות לבית מבודד שמתגלה כחנות של ספרים של אדם שמציג את עצמו כמכשף הרשע סמולבון. ניק נאלץ להישאר שם, לנקות ולבשל עבור המכשף בתמורה למחסה, ומגלה גם שאינו יכול לברוח. הוא מנסה לנצל את המצב וללמוד מספרי הכשפים שבחנות, ומגלה שחנות הספרים היא קסומה – היא מתקשרת איתו בעזרת הספרים ועוזרת לו.
במקביל, ניק מנסה לעמוד יותר על טיבו של סמולבון, שמתמודד מול איום גדול – המכשף העוד-יותר-רשע פידלו, שרוצה להשמיד את סמולבון וגם את הכפר הסמוך שסמולבון אחראי עליו.
מעבר לעלילה וההרפתקה הסוחפת, הספר הוא גם סוג של מסע התבגרות של ניק, מסע של גילוי הכוחות הפנימיים והבחירות שאנחנו עושים.
כמו שכתבתי למעלה – זה לא סיפור הארי פוטר. אין בו הרבה הומור, והוא יחסית אפל. זה לא גורע מהעלילה וההנאה כמובן, אבל לא מתאים לנוער צעיר מדי. את הספר קניתי לבן ה13 אחרי התייעצות עם Gili Bar-Hillel Semo שעזרה לי לבחור, ואחרי קריאה שלי נתתי גם לבן ה10.5 (שקורא ברמה גבוהה מאד) אבל רק בגלל שאני יודעת שהוא ילד שלא מפחד בקלות. אני חושבת שבאופן כללי הוא מתאים סביב גיל 12 ומעלה (או מעט פחות, תלוי בילד).הספר יצא ב עוץ – הוצאת ספרים, הוצאה שמוכיחה שוב ושוב שהיא בוחרת ספרי פנטזיה איכותיים בפינצטה. וגם הספר הזה, כמו ספרים אחרים בהוצאה לפניו, נכנס למומלצי מצעד הספרים של משרד החינוך (לגילאי חטיבה). הספר תורגם ע”י יעל אכמון (שאני לא מצליחה לתייג) ואת הכריכה המקסימה והמתאימה מאד לאווירת הספר איירה טלי סמו – הבת של גילי.

כתיבת תגובה