דרקונית עם לב של שוקולד [אהבתי]

חזית-עטיפה-דרקונית-עם-לב-שוקולד
דרקונית עם לב של שוקולד / סטפני ברג’יס
אוונטורין היא דרקונית צעירה שחיה בצל אחיה הגדולים, ותמיד נותנים לה הרגשה שהיא פחות מוצלחת מהם (נכון שיש פה כאלה שיזדהו?). יש לה עוד 30 שנה לפחות עד שהקשקשים שלה יתחזקו מספיק והיא תוכל לצאת מהמערה בבטחה, אבל אין לה סבלנות. בניגוד לאחיה הבוגרים והדודים שלה שמצאו להם תחומי עניין כמו פילוסופיה, שירה ומתמטיקה, היא לא מתחברת לשום נושא, ורק רוצה לצאת לראות עולם.
היא מחליטה לברוח, אבל אז היא פוגשת כשף מזון שנותן לה לטעום שוקולד והופך אותה לילדה אנושית בת 12 כדי שלא תטרוף אותו.
אוונטורין, כעת בדמות ילדה, נאלצת למצוא את מקומה בעולם בני האנוש, עם מטרה ברורה: להשיג כמה שיותר מהנוזל המופלא והשמימי שהיא טעמה – שוקולד.
כאן מתחיל מסע מרתק, סוחף, מותח ומרגש. מסע על חברות, על התמודדות עם כשלון, על אמונה בעצמך, על להיות מי שאתה ולעשות מה שאתה אוהב ומאמין בו. הספר הוא אמנם ספר נוער אבל מצאתי את עצמי דומעת בו, במיוחד ברגעי השיא.
אהבתי מאד גם איך שהסופרת הציגה את הצורה בה אוונטורין – הזרה – מנסה לתפוס וללמוד את המושגים הזרים בעולם בני האנוש (כמו גבות, שנתפסות אצלה כ”שיער פנים”), זה הרגיש ממש אמיתי.
שם הספר עלול להטעות, ונותן הרגשה של ספר לגיל הרך (גם הכריכה המהממת אבל המתוקה מדי), אבל הוא ממש ממש לא. את הספר קניתי לבן ה10.5 שלי לפסח, הוא כבר הספיק לקרוא אותו פעמיים כמעט רצוף. הוא מתאים בערך מכיתה ה-ו ומעלה, כולל חטיבה ותיכון.
ממליצה מאד מאד מאד.

כתיבת תגובה