הבוגדת בכס (המורדת מהחולות #2) [אהבתי]

הבוגדת בכס אלווין המילטון המורדת בחולות 2

הבוגדת בכס (המורדת מהחולות #2) / אלווין המילטון

הסקירה מכילה ספוילרים לספר הראשון בסדרה!

בסוף הספר הראשון השארנו את אמאני עם חבורת מורדים שנחלה את נצחונה הראשון, והתקדמה לעבר תחילתו של מרד אמיתי. הספר השני מתחיל מספר חודשים לאחר מכן אבל הפעם הספר לא מתמקד רק במרד: אמאני מהר מאד נופלת בשבי בידי הסולטן ואנחנו מגלים עולם אחר לחלוטין, ואיך הדברים נראים מנקודת מבטו…

הבוגדת בכס הוא הספר השני בטרילוגיה, והוא לא פחות נהדר מהראשון. יש בו תפניות מפתיעות ודמויות נהדרות, קטעי אקשן מסעירים ורגעי שיא מותחים. למרות שקשה לי לקרוא ספרים באמצע השבוע, עם כל הסחות הדעת של המסכים, הוא ריתק אותי מספיק כדי שאסיים אותו עוד לפני סוף השבוע.

הספר נפתח בתקציר האירועים הקודמים שמסופר ממש כמו אגדת אלף לילה ולילה – מוטיב שחוזר לאורך הספר כולו, גם בסיפור אירועים מסויימים בצורת אגדה, וגם הדרך שבה אגדות ומיתוסים שונים בעולם הפנטזיה שיצרה הסופרת, הופכים לידע חשוב ושימושי: לא סתם סיפורי אגדה שמועברים מדור לדור אלא סיפורים שיש להם השפעה אמיתית על החיים.

ברוב הספר אמאני לא יכלה להשתמש בכוח המיוחד שלה, אבל במקום זה הספר עושה שימוש מעניין בעובדה שדמג’י לא יכולים לשקר וזה מלווה את כל הספר כסוג של חסרון שמצליחים לנצל אותו ככוח על.

למי שמחפש פנטזיה רומנטית – הספר הזה מתרחק ממנה, ורוב הספר ג’ין בכלל לא באיזור. מבחינתי זה היה מעולה כי היה דגש הרבה יותר גדול על העלילה, העולם והדמויות האחרות, כולל הדמות הנהדרת של סם, ודמויות מהספר הראשון שחזרו לקדמת הבמה.

הספר מתמקד בחיים בארמון (ובהרמון) של הסולטן, והסופרת הצליחה להראות בצורה מאד יפה שלפעמים יש אנשים מאד אידיאליסטים שרוצים צדק ושוויון, אבל במבחן המציאות לא הכל אפשר ליישם, או שהיישום יגרום לבעיות הרבה יותר גדולות. הסולטן הוא עדיין לא אדם טוב – הוא אכזרי ועושה הכל כדי לנצח – אבל הצד שלו מובן הרבה יותר, ובמקום “אדם רע” הוא הופך ל”אדם מורכב” ובעיני זה היה מעניין מאד.

הסוף של הספר היה קליף האנגר מטורף ואני ממש מקווה שיתרגמו גם את החלק השלישי בטרילוגיה.

טריגרים ותכנים רגישים:

יש אלימות כולל הוצאה להורג ועריפת ראשים ועוד. מבחינת מיניות – יש סצנה אחת של קצת הורדת בגדים אבל שם זה נעצר. יש התייחסות להרמון נשים אבל אין פירוט גרפי. הספר מתאים לגיל תיכון ומעלה.


מודן הוצאה לאור | תרגום: דורית בריל-פולק | 384 עמ’


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה