רצח בהמשכים [ככה ככה]

רצח בהמשכים

רצח בהמשכים / מקס סיק

על מה הספר?

רוגר קופונן הוא סופר מתח מפורסם שבדיוק יוצא לעוד ערב קידום לכבוד הספר השלישי בטרילוגיה שלו “ציד מכשפות” – טרילוגיית רב מכר מצליחה מאד. לא הרבה אחרי סיום הערב הוא מקבל הודעה שאשתו נרצחה. כשהוא מקבל תמונה של זירת הפשע, הוא מזהה שמדובר בשחזור של סצנה מתוך אחד הספרים שלו, ואם הניחוש שלו נכון – יתכן בהחלט שהרוצח ישחזר רציחות נוספות בעקבות הספרים…

“אנחנו צריכים חשודים. ומהר.”
“תתחילי מהמוציא לאור,” אומר ארנה.
“למה?”
לראשונה מזה זמן רב מתגנב חיוך זהיר לפניו של ארנה. “למיטב ידיעתי, הוא הגורם היחיד שמרוויח מהבלגן הזה. במסיבת העיתונאים שמעתי במקרה שסדרת ספרי “ציד מכשפות” אזלה כליל בכל המדינות הנורדיות בתוך שעתיים.”

מה חשבתי עליו?

בהתחלה ממש התלהבתי מהתקציר של הספר וחשבתי שמדובר בספר שבו המשטרה והסופר משלבים כוחות כדי למנוע את הרצח הבא בעזרת הידע הפנימי של הסופר, אבל אחרי ממש מעט פרקים התברר לי שהספר לא הולך לכיוון הזה וקצת התאכזבתי. אבל אז היה טוויסט מסויים שהבנתי שהספר הולך לכיוון ממש ממש מפתיע שלא צפיתי בכלל, והתלהבתי שוב. אחרי זה התאכזבתי כי חצי מספר הוקדש לחיים של הבלשית הראשית, אחרי זה התלהבתי כי היו בספר הרבה מאד טוויסטים ותפניות מאד לא צפויות, ואחרי זה נותרתי חצויה בגלל הסוף: מצד אחד הוא היה לא צפוי ולא שגרתי, מצד שני לא ממש התחברתי לפתרון והרגשתי שהיו כמה דברים לא מוסברים בגזרת ה”למה” ו”איך”.

אחד הדברים הכיפיים בספרים מהסוג הזה, שאחד מהדמויות המרכזיות הוא סופר או שהרציחות הם סביב ספרים – זה כמויות המטא על ספרים והקריצות לקוראים, על ספרים באופן כללי, ובפרט על ז’אנר המתח עצמו:

יסיקה הופכת את הספר. יותר משני מיליון עותקים נמכרו ברחבי העולם. היא נזכרת בעותק הפיני בכריכה רכה, שמונח על השידה שליד המיטה שלה. חברה נתנה לה אותו במתנה לפני שנים, אך היא מעולם לא קראה אותו בגלל חוסר זמן וכוח, וגם בגלל סוג של דעה קדומה שיש לה נגד סיפורת, הרעיון הטבוע בה לפיו קריאה נועדה תמיד ללמד אותך דבר-מה חדש ושימושי, ואילו סיפורים שנולדים בדמיונו של מישהו, הם בזבוז זמן בעולמנו הקדחתני.

כמו שכתבתי למעלה – חלק גדול מהספר מוקדש לעברה של הבלשית. אמנם לקראת סוף הספר אפשר להבין למה חשוב להבין את העבר שלה, אבל זה לא הצדיק בעיני את כמות הפרקים שהוקדשה לזה. מצד שני, מדובר בספר ראשון בסדרה שבה מככבת הבלשית יסיקה – כך שזה מובן יותר.

דעתי על הספר חלוקה. הסיפור האישי של יסיקה פחות עניין אותי למרות שאני חושבת שהוא בהחלט ידבר לחלק מהקוראים (ובעיקר קוראות) וזה יותר טעם אישי. לא מאד התחברתי לפתרון התעלומה והרגשתי שלמרות שגילינו מי הרוצח ואת המניע, היו כמה דברים מסביב שנשארו קצת פתוחים וזה הציק לי. עלילת הבלשות עצמה מותחת ומלאת טוויסטים מגניבים. אז אני מקווה שאתם כן תצליחו להנות מהמתח והעלילה ולא יפריע לכם מה שהפריע לי.

טריגרים ותכנים רגישים:

רצח גרפי (בכל זאת, ספרות נורדית), שוביניזם, זוגיות אלימה ורעילה, אונס, מחלות נפש.


תכלת הוצאה לאור | 414 עמ’ | מרץ 2023 | תרגום: אורית הראל


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה