תמונות נסתרות [אהבתי]

תמונות נסתרות

תמונות נסתרות / ג’ייסון רקולאק

על מה הספר?

מלורי קווין היא בחורה צעירה שבעקבות טרגדיה התמכרה למשככי כאבים וסמים. אחרי שנה וחצי במוסד גמילה, היא מקבלת מהמאמן המסור שלה הצעת עבודה: להיות מטפלת זמנית לילד בן 5 בשם טדי, בן יחיד להורים עשירים שעברו להתגורר באיזור לא מזמן. מאז שעברו לשם, טדי התחיל לצייר המון. בהתחלה אלו ציורים רגילים של ילד בגילו אבל לאט לאט הציורים שלו מתחילים לתאר סצנות מטרידות מאד, שהוא טוען שאניה – החברה הדמיונית שלו – אמרה לו איך לצייר אותן. כשמלורי שומעת שבמקום בו היא מתגוררת בוצע פעם רצח אכזרי, היא מתחילה לחשוד שאולי יש להם עסק עם רוחות רפאים…

מה חשבתי עליו?

כששמעתי שהספר הזה הולך לצאת בכנרת, ישר שמתי עליו עין. מתח, אימה-לייט, על טבעי, כריכה מגניבה וציטוט של סטיבן קינג, זה היה נשמע כמו ספר בדיוק בשבילי – וזה באמת היה ככה. סיימתי אותו בערב אחד, הוא היה מרתק ומותח – והטוויסט בסוף היה מעולה.

הספר הזכיר לי מאד את הספר “בת הלוויה” שסקרתי ממש לפני כמה ימים – יש בו הרבה מאד קווים דומים של בחורה צעירה שמגיעה לגור באחוזה עשירה ודברים מוזרים וקריפיים קורים בה. אך בעוד בספר בת הלוויה לא היה ברור עד לשלב מאוחר אם מדובר במשהו על טבעי כמו רוחות רפאים או במסתורין “טבעי”, בתמונות נסתרות זה ברור הרבה קודם.

לאורך הספר משובצים הציורים של טדי כך שאנחנו לא צריכים לדמיין איך הציור נראה אלא ממש אפשר לראות אותו, וזה ממש משדרג את החוויה. אני רק מזהירה מראש שחלק מהאיורים מאד קריפיים ומומלץ לא לקרוא את הספר ליד ילדים קטנים…

למרות שמדובר בספר מתח שהעיקר בו הוא המסתורין והפתרון, נהניתי מאד גם מהדמויות שהקיפו את מלורי שהיו מגוונות מאד: מיצי הרוחנית והצעקנית, אדריאן הגיק המהמם וראסל המאמן שכל אחד צריך מישהו כזה בחיים.

כמו שכתבתי למעלה – הטוויסט היה מאד מפתיע בעיני, ואחרי שהוא התגלה נזכרתי בכל מיני רמזים מטרימים שהסופר הצליח לשלב בעלילה בצורה מאד טבעית ולא חשבתי בכלל שהם קשורים. מבחינתי זה אחד המדדים הכי חשובים בספרי מתח שמבוססים על תעלומה.

הסוף של הספר היה מהמם, מרגש ואותנטי ואהבתי אותו מאד. הרגשתי שהוא סגר את הספר בצורה מושלמת וגם גרם לי להזיל דמעה קטנה…

מה פחות אהבתי?

דבר אחד שקצת לא אהבתי – התרגום. רובו היה בסדר אבל פה ושם היו דברים שתרגמו בצורה מילולית מדי. “טדי דב” ככינוי על בסיס teddy bear המוכר, קואץ’ ככינוי/קיצור לקואצ’ר/מאמן, או “מערכות קצה אחורי” שזה תרגום מגוחך ומילולי ל back-end וכמתכנתת בעצמי לקח לי זמן להבין למה הכוונה.

טריגרים ותכנים רגישים

אובדן בן משפחה, התמכרות וגמילה, הטרדה מינית, רצח.
אין סצנות מיניות גרפיות מעבר לנשיקה, אבל כן יש אזכור של כמה דברים מיניים או התייחסות לאיברי גוף (למשל טדי שואל את מלורי על החזה שלה).
טריגרים ותכנים רגישים נוספים עם ספוילר – אחרי הנקודות למטה.


כנרת זמורה דביר | 384 עמ’ | תרגום: אמנון כץ | מאי 2023 | איור: ויל סטל, דוגי הורנר
.
.
.
.
.
.
.

טריגרים נוספים: התעללות בילדים (בערך), אובדן הורה, רוחות רפאים.

רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר הוצאת כנרת לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר הוצאת כנרת.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה