רק לא שמוליק [אהבתי]

רק לא שמוליק / רן שחם

כשהייתי ביסודי, ניגשתי למבחני המחוננים כמו שאר הילדים בכיתה. אני זוכרת שבאחד מהחלקים היו שאלות “מצא את היוצא דופן” – ושם הסתבכתי. אני זוכרת איך באחת מהשאלות לא ידעתי מה לבחור, כי הצלחתי למצוא הסבר על כל אחת מהתשובות למה היא היוצאת דופן, ולא ידעתי מה מהתשובות שלי היא הנכונה. את המבחן עברתי, אבל מאז ועד היום אני ממש שונאת שאלות של מצא את השונה – הן פשוט לא הוגנות.

ואז הגיע הספר “רק לא שמוליק”.

הספר הזה לוקח את הרעיון של “לא תנחשו לאיזה תשובה התכוונתי” לאקסטרים: בכל עמוד הספר מציג לנו בצורה הומוריסטית רשימה של דמויות או חפצים דומים בעלי מכנה משותף ברור, ואת שמוליק, ומבקש מהקוראים לנחש מי היוצא דופן. אבל יש כלל אחד: אסור לענות “שמוליק”, שהוא התשובה הברורה, אלא תשובה אחרת לחלוטין וכמובן לנמק למה.
וזה
פשוט
מצחיק.

קודם כל – האיורים ממש משעשעים. לכל הפריטים, הדמויות והחיות יש פרצופים והבעות. דבר שני – התשובות של הספר לפעמים ממש משעשעות וגורמות לקורא לגלגל עיניים בהומור – “נו באמת, איך הייתי אמור לחשוב על זה!”, וכמובן לאתגר אותו. מצאתי את עצמי צוחקת בקול כמעט מכל עמוד! בין הדפים יש גם דמויות חוזרות וגם התייחסות מפורשת לזה, כך שלמרות שזה כאילו אוסף חידות – זה ממש מרגיש כמו עלילה עם דמויות קבועות.

הספר מיועד לגילאי הגן – יש לו כריכה קשה, פונט גדול וניקוד – אבל גם אני וגם הילדים שלי קראו את הספר, נהנו וצחקו – במגוון גילאים. זה ספר כיפי ומשעשע ממש, שגורם לקורא לצאת קצת מהקופסה ולחפש פתרונות לא טריוויאלים. עכשיו ממש בא לי שזה יהפוך לסדרת ספרים באותו סגנון.


עם עובד – הוצאת ספרים | 40 עמ’ | יולי 2023 | איורים: אביאל בסיל 


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה