הגמביט האחרון – משחקי הירושה #3 [אהבתי]

הגמביט האחרון - משחקי הירושה 3 - שושלת הותורן 3 - ג'ניפר לין ברנס - ידיעות ספרים - טרילוגיה לנוער בוגר

הגמביט האחרון – משחקי הירושה #3 / ג’ניפר לין ברנס

אם הגעתם לפוסט הזה בלי לקרוא את משחקי הירושה – רוצו לקרוא את הסקירה הקודמות שלי, או דלגו עליהם ולכו לקרוא את הספרים ישירות! מתח, מסתורין, קצת רומנטיקה, קצת אקשן – שילוב מעולה שיוצר טרילוגיה מצויינת מבוססת אדרנלין, והמלצה אישית שלי: לקרוא את שלושת הספרים בבינג’. מזל שידיעות תרגמו את כולם ברצף ולא היינו צריכים לחכות שנה+ בין ספר לספר.

טיפ קטן: בסוף הספר הראשון מגלים, כביכול, למה אייברי נבחרה ואני יודעת שהרבה אנשים התאכזבו מהפתרון הסתמי כביכול. אז אני עושה לכם ספוילר מראש: הסיבות האמיתיות לבחירה באייברי מתגלות בספר השני והשלישי, אל תתנו לסוף הספר הראשון לבאס אתכם. (באופן אישי כשסיימתי את הראשון הסוף היה לי ממש מוזר ולא מתאים, אז הלכתי מיידית לברר אצל חברה שקראה את הספרים הבאים ולוודא שהסוף הזה הוא לא באמת הסוף הסופי, אז לא הספקתי להתבאס).


הסקירה כוללת ספוילרים לספר הראשון והשני.

כמעט 11 חודשים עברו מאז אייברי זכתה להיות היורשת של טוביאס הות’ורן – בעוד שישה שבועות תיגמר השנה שהיא מחוייבת לחיות בבית הות’ורן וכל ההון יהיה שלה. אבל ברגע זה היא עסוקה בלא-לחגוג את גיל 18. בדיוק אז מגיעה לאחוזה נערה שאייברי ממש לא ציפתה לה בלשון המעטה: איב. איב מספרת לאייברי שטובי נחטף, ואמר לה ללכת לאייברי כדי שתעזור להציל אותו. אייברי מגלה שהיא כלואה שוב במשחק מוחות אבל הפעם כפול: משחק חידות אחד מהחוטף שמשתמש באותן שיטות כמו טוביאס, ומשחק שני מטוביאס עצמו, שמתברר שלא היה גבול למהלכים שהוא הצליח לחזות מראש.

מה חשבתי עליו?

הספר השלישי ממשיך את הכיף, המתח, ההומור, המסתורין והרומנטיקה של השניים הקודמים, אבל הפעם אייברי כבר מסוגלת לבחור. היא יודעת את מי מהבנים היא רוצה, בלי משולשי אהבה (יש הדים שלהם ברקע, אבל אייברי בוחרת שלא לבחור בהם). אייברי יודעת שיש לה הרבה יועצים אבל מסתמכת יותר ויותר על עצמה. וגם כשהיא צריכה לבחור בחירות אמיצות ולקבל החלטות נבונות – היא מבינה שהיא כבר בשלב שהיא מסוגלת לזה, כי היא כבר לא מה שהיא היתה לפני שנה. היא השתנתה, היא נועזת יותר, היא לוקחת יותר סיכונים.

הספר השלישי, כאחרון בטרילוגיה, פותר לנו גם את קווי העלילות האחרונים שנשארו – מי הוא אבא של זנדר? למה באמת אייברי נבחרה? ועוד סודות בשושלת שיגרמו לכם כאבי ראש כשתנסו לצייר עץ משפחתי כמו שצריך. אבל לצד כאב הראשון יש בספר גם את כל הכיף וההומור, במיוחד בדיאלוגים השנונים והעוקצניים בין הדמויות.

החלטתי ללכת קודם לחפש את מקס, ומצאתי אותה ואת איב באולם הבאולינג עם זנדר, שהחזיק כדור בכל יד.
“אני קורא למהלך הזה המסוק,” הוא אמר בהטעמה והרים את זרועותיו לצדדים.
גם בזמנים האפלים ביותר, זנדר היה זנדר. “אתה תפיל אחד מהם על הרגל שלך,” אמרתי.
“זה בסדר,” ענה זנדר בעליזות. “יש לי שתי רגליים!”

התרגום כרגיל מעולה ממש. יש חידה אחת שמתפספסת בתרגום אבל לא באשמת המתרגמת אלא באשמת השפה העברית שבנויה מתבניות קבועות – אותה סיבה שהמשחק “וורדל” בעברית הוא סיוט מתמשך כי לכו תגלו בכמה נסיונות מה המילה הנכונה ב “_ _ _ ית” , “_ _ י _ ה” או “_ _ _ ון”.

הסוף של הספר מקסים, אולי טיפה מוגזם במידה מסויימת (כמו כל הסדרה, בינינו) אבל סוגר קצוות יפה למי שאוהב (כמוני!) סופים מתוקים, סגורים ועטופים יפה כמו מתנת יום הולדת. ועדיין, לא אתנגד לספר המשך או אפילו איזה נובלה קצרה שמתרחשת בעוד כמה שנים…

מומלץ בחום ממש, אני אתגעגע בטירוף לטרילוגיה הזאת, וממש מזל ש –
א. אני תמיד אוכל לקרוא אותה שוב ברגע שיתפנה לי זמן! זה הכיף של ספרים שנשארים לתמיד, בניגוד לאוכל.
ב. ידיעות מתכננים לתרגם בחודשים הקרובים את ספר הספין אוף על ארבעת האחים (אני לא יודעת אם מדובר בספר בודד או התחלה של סדרה).

טריגרים ותכנים רגישים

בגדול כמו בספרים הקודמים. יש התייחסות לניצול קטינה בת 16 שנכנסה להריון בעקבות זה, יש מקום אחד שמתייחסים להטרדה מינית שכוללת גם נשיקה בכפיה (אבל לא יותר מזה), אבל כל שאר התכנים זה באותה רמת אלימות ומיניות כמו הספרים הקודמים (בין אייברי וג’יימסון יש כבר קשר זוגי אבל אין פירוט מיני מעבר לנשיקות, פלרטוטים, רמיזות, או העובדה שהם ישנים באותה מיטה).


ידיעות ספרים שאוהבים | 368 עמ’ | אוגוסט 2023 | תרגום: ענבל מלכה


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה