האמת והשקרים של אלה בלק

האמת והשקרים של אלה בלק / אמילי בר

אלה בלק בת הכמעט 18 היא נערה שנראית כמעט לגמרי רגילה, אולי לא ממש מקובלת, עם שיער צבוע בסגול, אבל חוץ מזה היא נראית כמו כולם. אף אחד לא יודע שהיא מסתירה בתוכה פרצי זעם שהיא נאבקת בהם כדי שלא יצאו על הסביבה. ואז, באמצע יום לימודים סטנדרטי לחלוטין, ההורים שלה לוקחים אותה לברזיל, ולא מוכנים לענות לה למה.
בברזיל אלה בלק מגלה סוד משמעותי על עצמה, ונאלצת להתמודד גם איתו וגם עם התחושות הזועמות שמנסות להתפרץ החוצה בעקבות גילוי הסוד. היא מוצאת את עצמה בסביבה זרה, בסיטואציה חדשה לחלוטין, ולראשונה צריכה להתמודד עם החיים בכוחות עצמה.
“האמת והשקרים של אלה בלק” הוא רומן התבגרות לנוער בוגר (ומעלה) בסגנון “סיפורים מהחיים האמיתיים”. אנחנו מלווים את אלה בתהליך ההתבגרות שלה, מנערה סטנדרטית למראית עין, לבחורה עצמאית שלומדת לחיות עם עצמה, עם החיים שהיא נולדה אליהם ועם ההשלכות של הבחירות שלה.
הספר היה כתוב טוב ומעניין ברובו. באיזשהו שלב הרגשתי שיש קטע שנמשך יותר מדי זמן אבל רוב הספר היה בקצב טוב. הספר עצמו לא קל בכלל, הוא מביא בפני הקורא סיטואציות לא פשוטות של התמודדות עם דברים קשים ואני מודה שבשלב מסויים הוא היה לי קצת כבד ורציתי לדעת איך הוא יגמר. הוא כן משתדל לאזן עם דברים טובים וסוף מתקבל על הדעת, אם כי פחות התחברתי לדמות של כריסטיאן שהרגישה לי לא אמינה וקצת too good to be true.
הספר מעלה תהיות על השפעה של חינוך מול גנטיקה, ועל העצמיות שלנו מול הסביבה. או כמו שדמבלדור היה מסכם את הספר הזה במדוייק – הבחירות שלנו, הארי, הן שמגלות מי אנחנו באמת – הרבה יותר מאשר היכולות שלנו.” (חדר הסודות)
טריגרים: פגיעה עצמית, הפלה, רצח, מוות, תקיפה, חיי עוני. מתאים בעיני לגיל תיכון ומעלה.
ידיעות ספרים | 296 עמ’ | תרגום: שרון פרמינגר | נובמבר 2022

כתיבת תגובה