טיפים לכתיבת ביקורת ספרים באינסטגרם

רוצים לכתוב סקירות וביקורות על ספרים? מוזמנים לקרוא את המדריכים הקודמים, אבל הנה כמה טיפים נוספים, ייעודיים לכתיבת סקירות באינסטגרם:

תמונת הספר

כל פוסט באינסטגרם מכיל לפחות תמונה אחת או סרטון אחד, אך ניתן גם קרוסלת תמונות (עד 10 תמונות). חשוב מאד שהתמונה הראשונה בפוסט תכיל תמונה גדולה וברורה של כריכת הספר, כדי לתפוס את העין של מי שגולל בפיד. אפשר לעצב גרפיקה יפה עם הכריכה מגוגל, ואפשר – ואפילו מומלץ – לצלם את הספר בצורה ויזואלית ויפה. שימו לב שאם אתם מצלמים תמונה יפה ומעוצבת של הספר, הכריכה עדיין צריכה להיות מרכזית, גדולה וברורה.

קרדיטים ותיוגים

מומלץ מאד לתייג את ההוצאה (והסופר, אם הוא ישראלי) בפוסט וגם בסטורי – בשביל קרדיט ושיתופים. הרבה הוצאות ישמחו לשתף את הסקירה שלכם אם הם יראו את ההתראה על התיוג.

ממליצה מאד לכתוב (ולתייג אם אפשר) את שם המתרגם/ת, העורך/ת, המאייר/ת וכל השותפים להוצאת הספר, מגיע להם קרדיט גם על העבודה הקשה, ולפרגן זה בחינם!

פרטים חשובים

את שם הספר והסופר/ת ניתן לכתוב בתמונה הראשונה, או בתחילת הסקירה.

במידה ובחרתם להוסיף ציון לספר, ניתן להוסיף אותו בצורה ויזואלית לתמונה (מקובל בצורת כוכבים), או לטקסט המצורף.

את שאר הפרטים הטכניים כמו שם ההוצאה, מספר העמודים וכדו’ – ניתן להשאיר לסוף הסקירה.

הטקסט של הסקירה

את הטקסט של הסקירה עצמה אפשר לשים בתמונות של הפוסט, או בטקסט המצורף לתמונה. שימו לב שנכון להיום, אינסטגרם מגביל כל פוסט ל10 תמונות ו2200 תווים בטקסט המצורף.

במידה והחלטתם לשים את הסקירה בתמונות – חשוב מאד להקפיד לבחור פונט ברור, סטנדרטי, קל לקריאה ובגודל סביר. הטקסט צריך להיות על רקע חלק בצבע מנוגד לטקסט, מיושר לשני הצדדים או לימין (לא למרכז!) ועם מרווח בין הטקסט לגבולות התמונה ובין השורות.

לטקסט ארוך רצוי לבחור פונט רגיל בכתב דפוס. לכותרות אפשר לבחור בפונטים מיוחדים או כתב יד.

הנה כמה דוגמאות של עשה ולא תעשה:

טקסט על רקע מקושקש או חלק ומנוגד?

 

הרקע חשוב אבל גם הפונט

קונספט ויזואלי

אינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת ויזואליזציה (תמונות, וידאו), לכן התמונה הראשונה צריכה להיות מושכת, נעימה ושיהיה ברור שמדובר בסקירה על ספר.

בעיני מומלץ, אך לא חובה, לחשוב על עמוד הסקירות כעל ‘מותג’ ולחשוב על קונספט עיצובי קל לזיהוי, גם כ”טביעת אצבע” ייחודית שלכם וגם כדי שהעמוד שלכם יראה יפה ונעים לעין.

למשל – פלטת צבעים קבועה, תבנית קבועה, פונט קבוע, וכו’. 

הנה כמה דוגמאות:

אצל bookwormsisrael יש את הצבע הסגול כמזהה ייחודי, וכמובן את התמונות שלה. הפוסטים שלה קלים לזיהוי, והעמוד מושך ונעים לעין.

 

לילך
בעמוד של bookish_lilach יש תבנית קבועה ואחידה, ואם היא מעלה פוסט אפשר לדעת בקלות של מי הוא.

 

בעמוד של puma161_stories יש תבנית קבועה וקלה לזיהוי, למרות שהצבעים והפונטים מתחלפים.

כתיבת תגובה