תעלומה במרתף בית הספר [אהבתי]

תעלומה במרתף בית הספר / דורון שנער
בית הספר של נועם בשיפוצים, והוא מתחיל את כיתה ה’ בבית ספר חדש. אבל כבר ביום הראשון שלו בבית הספר הוא מוצא את עצמו חוקר תעלומה מוזרה, ומתחבר לשלושה ילדים נוספים: אייל, אורית ותמר. ארבעת הילדים מנסים להבין מה מסתתר מאחורי חדר הרדיו בבית הספר, ולאט לאט מבינים שיש כאן משהו הרבה יותר גדול ממה שהם חשבו.
“תעלומה במרתף בית הספר” הוא הספר הראשון של דורון שנער לנוער צעיר, אחרי מספר ספרים למבוגרים. הסיפור חמוד מאד מיועד לכיתה ג-ו. הוא משלב מתח ובלשות, חוויות של נוער צעיר, חברויות חדשות ואווירת הרפתקה.
אהבתי גם את נקודת המבט ההורית שבספר – למשל כשההורים מתחילים לחשוד שנועם מסתיר מהם משהו, וגם אהבתי את חלוקת התפקידים בין ההורים, למשל שאבא של נועם מכין את הסנדוויצ’ים.
אם כבר מדברים על שוויון בין המינים – אהבתי גם את הצורה בה הסופר הכניס את תמר לנבחרת הכדורגל, תוך התייחסות למציאות האמיתית שבה הרבה הורים וילדים לא מוכנים לשתף בנות בכדורגל, אבל יחד עם זאת גם נתן מקום לאלו שכן, והפך את תמר למצטיינת שבזכותה הקבוצה זוכה. וגם – מדובר בחבורה של ארבעה ילדים: 2 בנות ו2 בנים, ולא חבורה אי-זוגית עם מנהיג בן ואחוז בנים גדול מהבנות.
מה שקצת הפריע לי היה בסוף הספר שהשאיר שתי נקודות פתוחות, אחת היא סביב תמר – האם באמת יש לה כוחות מיוחדים או שיש הסבר אחר למה שקרה? והשניה היא הסוף הסופי של הסיפור, שהשאיר את העלילה קצת פתוחה. אז…. אני מקווה מאד שיהיה ספר המשך כדי שאנחנו והקוראים הצעירים לא נישאר במתח. וחוץ מזה שזו אחלה חבורת בלשות ויהיה כיף לקרוא עליה בעתיד!
רימונים הוצאה לאור | פברואר 2022 | 290 עמ’

כתיבת תגובה

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ספר מעולה