קטטה עם מטאטא [אהבתי]

קטטה עם מטאטא עודד בורלא

קטטה עם מטאטא / עודד בורלא

קטטה עם מטאטא הוא סיפור קצר מוכר של עודד בורלא ז”ל – אחד מהסופרים והמשוררים הגדולים שהיו בישראל. עכשיו לראשונה הוא יוצא כספר נפרד, עם איורים של יניב שמעוני המוכשר.

על מה הספר?

היה היה ילד שהיה רב עם כולם – עם ילדים, עם חיות ואפילו עם חפצים. אבל מה קורה כשרבים? יש לזה השלכות!

מה חשבתי עליו?

הספר ממש חמוד ומשעשע ומתאר סיטואציות חמודות שהילד מתעקש לריב עם כל מי ומה שסביבו.

בניגוד להרבה ספרי ילדים – בספר הזה אין האכלה בכפית של המסר. ספוילר: הילד לא באמת לומד לקח וממשיך לריב עם כולם… אבל מי שקורא את הספר המשעשע והחמוד הזה, מסתכל על הסיטואציה מהצד ויכול להבין בקלות כמה ההתנהגות של הילד טפשית ופוגעת בו. הרי לשמיכה לא כואב כשהילד עושה בה חור, ולחשמל לא איכפת שכיבו את האור – מי שנפגע פה זה הילד עצמו לפני הכל. זה ספר נהדר גם לתיווך הורי ולשיחות על הסיטואציות ועל מריבות באופן כללי ואיך מריבה פוגעת גם בנו.

הספר מלווה באיורים המעולים של יניב שמעוני שכל פעם מפליא אותי מחדש בכמות הסגנונות שהוא מסוגל לאייר. האיורים הם בסגנון קלאסי עם צבעוניות מינימלית של פעם (צהוב-אדום-כחול כצבעים עיקריים ושולטים) – ספר שנותן תחושה נוסטלגית כבר מהרגע הראשון. האיורים משעשעים וחמודים וכל העימוד והעיצוב של הספר נפלא גם (עיצבה: אורית מגיע-שולב, עוד מוכשרת אחת).

הספר יצא בספריית פיג’מה ובהוצאת המבוך – ההוצאה שהקימה רינת פרימו, סופרת הילדים הידועה. כרגע הספר נמכר רק דרך הוצאת המבוך.


הוצאת המבוך | 36 עמ’ | מרץ 2024

כתיבת תגובה