החיים על פי ינון #4 – עושים כסף [אהבתי]

החיים על פי ינון 4 עושים כסף נדב נוה

החיים על פי ינון 4 – עושים כסף / נדב נוה

על מה הספר?

את ינון אתם בטח מכירים – או מהספרים הקודמים, או מהמדור הקבוע בעיתון אותיות וילדים. ולמי שלא מכיר – ינון הוא מעין הגירסה הדתית והיותר חינוכית (אבל משעשעת) של “יומנו של חנון”.

בספר הרביעי – “עושים כסף” – ינון והחבר הכי טוב שלו דובי מנסים לחשוב ביחד איך לנצל את שארית החופש הגדול כדי להרוויח כסף. הם מעלים רעיונות ומנסים אותם, לומדים מה עובד ובעיקר מה לא, ומפיקים הרבה לקחים…

מה חשבתי עליו?

עושים כסף הוא ספר חמוד ומעולה שמצליח לשלב הומור שטותי בגובה העיניים יחד עם מסרים מעולים בדלת האחורית. שני הילדים עושים הרבה ניסיונות שנכשלים והרבה טעויות, אבל על הדרך הקורא הצעיר גם לומד מזה איך באמת לתכנן דברים:  מה אפשר למכור ומה לא? מה אפשר למכור ברווח? למה חשוב תכנון מראש? ועוד.

הספר גם ממש משעשע ולמרות שאני בכלל לא קהל היעד – מצאתי את עצמי מדי פעם צוחקת בקול. האיורים של נעמה להב מוסיפים המון – והם גם ממש משולבים בסיפור בצורה מעולה. יש איור כמעט בכל עמוד, כך שהספר אמנם לא מוגדר לראשית קריאה אבל הוא בהחלט בטווח הקליל יותר של הספרים מבחינת כמות המלל.

אגב, למרות שמדובר בספר דתי ויש מעט התייחסויות להווי דתי (למשל מישהי שמסרבת לארטיק כי היא בשרית) – הוא יכול להתאים לגמרי לחילונים, אין בו שום הטפה דתית.

הספר מיועד לגיל 8-12 פחות או יותר, אבל אני בטוחה שגם צעירים יותר ובוגרים יותר יוכלו להנות ממנו. לא חובה לקרוא את הספרים הקודמים לפני הספר הזה, אפשר להבין בקלות מי זה מי.


ידיעות ספרים | 168 עמ’ | מרץ 2024 | איורים: נעמה להב


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה