עוד סיפורים עם כנפיים [אהבתי]

עוד סיפורים עם כנפיים / אשכר ארבליך בריפמן

טייגה וטונדרה הן שתי אחיות-פיות לשעבר שהחלטו לפרוש מחיי הקסם. הן ויתרו על הכנפיים, הקסם וחיי הנצח והפכו לשתי נשים מבוגרות שמזדקנות ביחד. אבל אז הן פוגשות את ילדי השכנים: בולי, והאחים פיפי ובנג’י, שהופכים למאזינים נלהבים לסיפורים המרתקים של שתי הפיות.
זה סיפור המסגרת של הספר “סיפורים עם כנפיים”. הספר הנוכחי – “עוד סיפורים עם כנפיים” – ממשיך באותו סיפור מסגרת, ומביא סיפורים ואגדות נוספות.
בכל פרק, הפיות מספרות על מקום אחר (אמיתי!) בעולם שיש בו תופעת טבע ייחודית, ומספרות את הרקע הקסום לאותה תופעה: אגדות שמשלבות פיות, דרקונים, מפלצות וציפורים קסומות. במקביל לאגדה, הקוראים ילמדו גם על גיאוגרפיה, היסטוריה, עמים עתיקים, ומושגים מדעיים שונים כמו גייזר, טייפון או ברקים. בקיצור, ספר מצויין שמצליח לשלב גם מדע וגם קסם במקום אחד.
באופן אישי הכי התחברתי לבולי, הילד המדען-חנון, שמייצג את הצד שמאמין במדע ומקבל את כל האגדות בספקנות, ושמחתי מאד שיש את הצד הזה בספר.
בן ה11 שלי כבר סיים את הספר בשבת, ובן ה8 התחיל גם, וכבר שמעתי אותו מספר בהתלהבות אדירה לבעלי על זה שיש מקום בעולם שיש בו מלא ברקים 😆
הספר מנוקד ומאוייר חלקית (עם האיורים המהממים של רמי טל) ומתאים לראשית קריאה וילדים בגיל יסודי.
* למרות שלא קראתי את הספר הקודם, לא הרגשתי שחסר לי מידע. כל מה שצריך לדעת מופיע בתקציר ובפרק הראשון. אם בכל זאת תרצו, אפשר לקרוא את תחילת הספר הראשון כאן.
דני ספרים הוצאה לאור | 176 עמ’ | כריכה קשה | ינואר 2021

כתיבת תגובה