כראמל 5 – היהלום האבוד [אהבתי]

כראמל 5 – היהלום האבוד / מאירה ברנע גולדברג
אלכסנדר ו-ויש, שהכרנו בספרים הקודמים, עוברים לגור בטירה עם מילה וספ וכל החבורה, ואלכסנדר פותח (די בלי כוונה) סוכנות בילוש. כראמל וחבורת הילדים כמובן מתגייסים לעזור, ופותרים תעלומות משונות ביותר.
בספר אנחנו פוגשים שוב דמויות מוכרות מהספרים הקודמות כמו גברת בלום, פרופסור דה וויל והבלש לנגהורן טוויין, וגם מכירים דמויות חדשות כמו חבורת הפשע “הנמנמנים”, ואחות של דה-סלטי הלטאה.
כראמל 5 הוא הספר החמישי בסדרת הנוער המצליחה כראמל, והפעם מתמקדת יותר ב-ויש. ויש מבוסס על דמות אמיתית ביותר: אבישי, בנה של הסופרת, אוטיסט בתפקוד גבוה, והעובדה שהוא לא גיבור סטנדרטי קלישאתי הופכת את הספרים לעוד יותר מעניינים ומקוריים. ואם חשבתם שיגמר למאירה על מה לכתוב, אז תדעו שנהניתי מהספר הזה אפילו יותר מכראמל 4. הילדים (בן 8 ובן 11) כמובן סיימו אותו במהירות הבזק, ומחכים בקוצר רוח לכראמל 6, במיוחד אחרי הקליף-האנגר שבסוף הספר!
האיורים הפעם הם של רמי טל המופלא. כשמאירה הודיעה שהמאיירת קרן מאי מטקלף עוזבת את הסדרה ורמי טל יחליף אותה, קצת התבאסתי. עוד לא הכרתי בשלב הזה את האיורים של רמי, ואני לא אוהבת שמשנים לי את הדמויות באמצע סדרה. אבל בשנה האחרונה יצא לי להכיר עוד ועוד ספרים של רמי (יש לי בבית כיום לפחות 5 ספרים שהוא אייר!), והתוצאה אכן היתה מרגיעה: רמי שמר על עיצוב הדמויות ורק הוסיף להן טאצ’ אישי וקסום.
הכי מבאס רק שהשנה הספר שלנו לא חתום… נאלץ לחכות לימי חתימות של כראמל 6 ולהשלים את החסר!
כנרת זמורה דביר | 256 עמ’ | דצמבר 2020

כתיבת תגובה