ספרי רובין הוב – עושה לכם סדר [מדריך]

טרילוגיית הרואים למרחק וספרים נוספים / רובין הוב

“רגע, אז כמה ספרים יש בזה?” 

“באיזה סדר לקרוא אותם?”

“הספינות החיות זה חלק מהסדרה או לא?”

כל התשובות – בפוסט הזה!


שוליית הרוצח רובין הוב

הרואים למרחק

טרילוגיית הרואים למרחק היא טרילוגייה בסוגת הפנטזיה, שמתרחשת בעולם דמיוני. פיץ הוא ממזר שנולד מחוץ לנישואים, בן לאביר – הנסיך יורש העצר של טירת הצבי. בגיל 6 הוא מובא לטירה, אך מאחר והוא ממזר לא חוקי הוא גדל באורוות על ידי בוריך, איש ימינו של אביר. לאט לאט עם התבגרותו, פיץ מבין את תפקידו האמיתי – להיות איש צללים של המלך, רוצח ומתנקש בשירות הממלכה. בצורה מרתקת, מותחת וסוחפת – הטרילוגיה מלווה את התבגרותו של פיץ וההתמודדות שלו עם המזימות והפוליטיקה המלכותית, עם סביבתו הקרובה והתבגרותו הטבעית, עם אויבי הממלכה והאויבים האישיים שלו, ועם כישורים מיוחדים וקסומים שהוא מגלה בתוכו.

הספרים אמנם ארוכים ומפורטים אבל הוב מצליחה לשמור עליהם מרתקים ולא מייגעים.

הספרים מכילים גם אלימות וגם מיניות (מעט, יחסית, אבל קיים), ובעיני מתאימים למבוגרים ונוער בוגר.

הספרים בסדרה: שוליית הרוצח, רוצח מלכותי, שליחותו של רוצח.


ספינת קסם הספינה המשוגעת ספינת הגורל רובין הוב

סוחרי הספינות החיות

טרילוגיית סוחרי הספינות החיות היא טרילוגיה שמתרחשת באותו עולם אך באיזור מרוחק, עם דמויות חדשות, מספר שנים לאחר סיום הטרילוגיה הקודמת. הסדרה מספרת על אלתיאה שמנסה לתבוע את זכותה על ספינת הקסם המשפחתית שהתעוררה לחיים, ובמקביל גם על מלטה אחייניתה הצעירה שמתחילה להתבגר ולהתאהב ונכנסת בלי ידיעתה לתסבוכת רצינית. יחד איתם מגוון דמויות נפלאות – בראשן החובל הראשון, ריין מיערות הגשם הפראי, ופיראט שאפתן במיוחד.
לסדרה יש קצב אחר וסגנון שונה, צבעוני יותר, אבל גם אפל יותר. יש קטעים לא קלים בכלל של אלימות וקושי לצד רומנטיקה וצבעוניות. הטרילוגיה ברובה מנותקת מטרילוגיית הרואים למרחק, למעט קטעים מסויימים לקראת סוף הסדרה שמחברים את אחת הדמויות לטרילוגיה הקודמת (בלי ספוילרים). אני אהבתי את הטרילוגיה מאד, אבל יש אנשים שהתחברו רק לטרילוגיה על פיץ ולא לספינות, או להפך – כן לספינות ולא לפיץ.

גם כאן הטרילוגיה מתאימה לאותו גיל שהוזכר למעלה. יש אלימות ומיניות. זה לא עיקר הסדרה אבל זה קיים.

הספרים בסדרה: ספינת קסם, הספינה המשוגעת, ספינת הגורל.


שליחותו של ליצן הליצן המוזהב גורלו של ליצן

האיש הזהוב

טרילוגיית האיש הזהוב ממשיכה את טרילוגיית הרואים למרחק מנקודת זמן של יותר מעשור לאחר סיומה, וזמן קצר יחסית אחרי טרילוגיית ספינות הקסם. כאן כבר נכנסים הרבה מושגים, דמויות, ואירועים שהתרחשו בטרילוגיית הספינות ולכן אני ממליצה מאד לא לדלג על טרילוגיית הספינות לפני טרילוגיית האיש הזהוב. הטרילוגיה ממשיכה לספר על פיץ, הפעם כגבר בוגר, וסביבו מספר דמויות משנה כמעט ראשיות: הנסיך נאמן, צ’ייד איש הצללים, וליצן החצר (שעל שמו קרויה הסדרה). טרילוגיה מהממת וסוחפת.

הספרים בסדרה: שליחותו של ליצן, הליצן המוזהב, גורלו של ליצן.


סיפורי הגשם הפראי

סדרה זו לא תורגמה לעברית.

הספרים בסדרה: Dragon Keeper, Dragon Haven, City of Dragons, Blood of Dragons


הרוצח של הליצן המסע של הליצן הגורל של הרוצח הגורל של הרוצח

פיץ והליצן

פיץ והליצן זו הטרילוגיה האחרונה שיצאה. היא ממשיכה כמה שנים אחרי סיום הטרילוגיה הקודמת. הטרילוגיה ממשיכה לספר על פיץ (ובהמשך גם על הליצן, כפי שאפשר להבין משם הטרילוגיה). הטרילוגיה הזו מותחת ומרגשת במקביל, כמו שאר הספרים של רובין הוב, אבל מביאה את העלילה לשיא חדש. כבר הרבה זמן לא יצא לי לבכות בגלל ספר, והטרילוגיה הזו גרמה לי לבכות לפחות 3 פעמים (מעצב או התרגשות). הספר השלישי בטרילוגיה מחבר אל הגיבורים של הסדרה את כל הדמויות החשובות מטרילוגיית הספינות, עד לסיום מרגש.

הספרים בסדרה: הרוצח של הליצן, המסע של הליצן, הגורל של הרוצח (הספר השלישי יצא בעברית בשני חלקים).


אנקדוטה קטנה: הספרים מפורסמים בישראל לא רק בזכות העלילה המעולה שלהם אלא גם בגלל סיבה פחות טובה: התרגום וההגהה, או יותר נכון חוסר ההגהה. רבות מהדמויות מתאפיינות בשם של תכונה כמו הנסיך אמת והמלכה תשוקה. חלק מהשמות מעוברתים לעברית וחלק שומרים על התעתיק האנגלי, כמו ת’יק (עבה). אבל בספרים האלו אין כ”כ אחידות. בספר השני, הגבירה פסיינס הופכת לגבירה סבלנות, והשיא מגיע כאשר אדיב הופך לנימוסי וגם הופך לסיביל, כאילו כל פרק תרגם מישהו אחר. בנוסף לחוסר העקביות בתרגום (שנובע אולי מהעובדה שחלק מהספרים יצאו בהוצאת אסטרולוג וחלק באופוס), יש גם חוסר הגהה משווע, במיוחד בספרים הראשונים, מה שיכול להרגיז מאד לפעמים, ומזל שזו סדרה מספיק טובה בשביל שיהיה שווה לקרוא אותה למרות זאת.


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה