לולו ונומה – גמדי לילה טוב [אהבתי]

לולו ונומה – גמדי לילה טוב / רונה אקסטרמן | איורים: ענבל לייטנר
לולו ונומה הם גמדים קטנים שנמצאים בגוף שלנו. בכל לילה כשהולכים לישון הם מדליקים את הפנס ומביאים שק מלא בזהרורים קטנים. הם עוברים לאורך הגוף, איבר איבר, מפזרים עליו זהרורים אחרי היום הארוך שהוא עבד והתאמץ, וכך הגוף מוכן לשינה.

ממה יתחילו השניים? מכפות הרגליים.
כל היום הן עמדו, דרכו, קפצו,
עכשיו הן רוצות לנוח.
נומה מפזרת זהרורים זהובים
מהעקבים ועד קצות האצבעות.
פה קצת פוף ופה רפרוף.

הספר פשוט מתוק ממש, ומושלם לקראת השינה. יחד עם הילד עוברים על החלקים בגוף ועל התפקיד של כל חלק. מספרים איך הוא עבד וסייע לגוף ולילד, ועכשיו מגיע לו לנוח ולהרגע.
הסיפור כולו מסופר במילים פשוטות, חזרתיות ומרגיעות, ומכניסות לאווירה של שינה ומנוחה. כשהגמדים מסיימים את עבודתם, גם הם בעצם עייפים והולכים לישון.

לולו מפזר זהרורים,
נומה נושפת.
הזהרורים רכים ונעימים
כמו שמיכה מלטפת.

רוב הטקסט לא בחרוזים, מה שהשאיר לסופרת אפשרות לזרום עם הטקסט בלי לנסות לכפות עליו להכנס לתוך תבנית עם חרוזים מאולצים ולא קשורים או בשפה גבוהה.
האיורים בספר בצבעים כהים של לילה, אבל עם זאת גם רכים ומלטפים בעצמם. הגמדים נראים כמו שתי בובות קטנות וחמודות ויש גם בובת ארנב מתוקה שמלווה אותם.
זה פשוט ספר מתוק שיגרום לכם לרצות ללכת לישון בעצמכם, והוא נהדר ממש בשביל להכניס את הילד לאווירת לילה, להכיר במאמץ הגופני שעבר עליו במשך היום, ולתת לו מקום להרגיע את הגוף ולעבור לשלב השינה.

כתיבת תגובה