כולם לחייך [אהבתי]

כולם לחייך

כולם לחייך / עומר ברק

על מה הספר?

יוני אלול נמצא על ספינת נופש עם המשפחה שלו: ההורים המבוגרים, דקלה אחותו הגדולה עם בעלה עמיחי ושני הילדים שלהם ואחיו הצעיר דן. הוא ממש לא רוצה להיות שם, עם המשפחה הדפוקה שלו שלא באמת איכפת לה ממנו. ועוד יותר בתקופה הנוכחית – כמה חודשים אחרי שיערה – בת הזוג שלו – עזבה אותו באופן מפתיע, ואין לו מושג למה ואיפה היא, והוא שקוע בדכדוך עמוק וחיים חסרי משמעות. ואז, בצירוף מקרים הכי הזוי בעולם, מתברר שיערה על הסיפון, ולא סתם – אלא עומדת להתחתן, עם מישהו אחר.

אל הבלאגן שנוצר נכנסת גם לירז, אחראית האבטחה של הספינה, שיש לה מטרה אחת בלבד: למנוע כל אירוע בטחוני אפשרי על הספינה, כדי לקבל סופסוף דירוג בטיחות גבוה. יוני אלול הוא האיום הראשי של המטרה שלה, כי כמעט כל מה שהוא עושה מסתיים באסון או כמעט אסון, ומרחיק אותה מהיעד.

“חבר,” היא צמצמה את העיניים הירוקות שלה והידקה את האחיזה אפילו עוד יותר. “אני ראיתי פה אנשים שהטלוויזיה שלהם נתקעה על שירי ילדים עם רינת גבאי ועדיין נראו יותר בסדר ממך. אתה לבד פה?” (לירז, עמ’ 8 )

מה חשבתי עליו?

כשמודן הציעו את הספר הזה לסקירה, קצת התלבטתי – לא קראתי את הספר הראשון של עומר “לחוץ חתונה” (רק שמעתי עליו דברים טובים), ולא ידעתי כמה אתחבר לזה. בסוף החלטתי לתת לו צ’אנס, ומתברר שההימור השתלם. מאד.

“כולם לחייך” הוא ספר שגורם לך רגע אחד לפרוץ בצחוק ורגע אחד לבכות, ומטלטל אותך בין פלאשבקים קורעי לב כשמבינים מה עובר על יוני לבין דיאלוגים שנונים והומור מצויין.

“אנחנו צריכים לזוז,” דקלה הסתכלה על השעון. “הילדים בטח משתגעים כבר מרוב דאגה וגעגועים.”
“ומלהיות לבד עם עמיחי,” הוסיף דן וחייך.
“הוא אבא שלהם, דן,” דקלה הסתכלה עליו במבט עייף.
“תספרי להם את זה בעדינות,” הוא אמר. “זו לא אינפורמציה שמנחיתים על ילדים סתם ככה.”

הכתיבה נהדרת ומרגישה כמו תזמורת מדוייקת של משפטים, כל מילה במקום הנכון, כל פיסת מידע משתלבת בדיוק ברגע המתאים. אקדחים שמופיעים במערכה הראשונה מופיעים שוב בשלישית והכי חשוב – סגירת מעגלים יפהפיה בכל החלק האחרון של הספר.

הספר לא ארוך – 264 עמ’ – ובכל זאת מצליח לקפל בתוכו עולם שלם וחיים שלמים. אני לא קוראת הרבה פרוזה, בטח לא ישראלית, אבל אם אני כבר קוראת אז ככה אני אוהבת אותה: קולחת, קלילה ועם מבנה ספרותי ברור. בלי פוליטיקה, בלי ענייני דת, ואני חושבת שאפילו לא היתה סיגריה אחת בכל הספר. כן היו קצת קללות, והיתה סצנת מיטה אחת (מפורטת), אבל זהו. הספר היה רחוק מהצ’קליסט הקבוע והבלתי נסבל של ספרי פרוזה ישראלים שגורמים לי לשנוא ספרות כזאת.

טריגרים ותכנים רגישים

יש בספר לא מעט טריגרים, כמו פרידה זוגית חד צדדית, משפחה מנוכרת, בערך מחשבות על אובדנות (לא ספוילר, זה ממש בעמוד הראשון).

יש סצנת מיטה אחת מפורטת.

יש כמה טריגרים נוספים שהם ספוילר ואפרט למטה.


מודן הוצאה לאור | דצמבר 2022 | 264 עמ’


טריגרים שכוללים ספוילרים: טיפולי פריות, הפלה, מחלות, אובדן הורה


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה