חוט”ם – כלב (כמעט) מושלם [אהבתי]

 

חוט”ם – כלב (כמעט) מושלם / בטינה אוברכט
חוט”ם הוא כלב שגדל במעבדה, והונדס להיות הכלב המושלם: הוא מציית ל99 מתוך 100 פקודות, הוא נובח רק פעם אחת ביממה אלא אם כן מגיע פורץ, הוא יודע לעשות מה שכלבים אמורים לעשות ובאופן כללי הוא השילוב המושלם (כביכול) של כל גזעי הכלבים. ולא רק זה: הוא עונד קולר מיוחד שמאפשר לו להבין את שפת בני האדם, והם יכולים להבין אותו חזרה. חוט”ם בכלל לא מכיר שום עולם מחוץ למעבדה. אבל יום אחד, כשהוא מגלה בטעות דלת פתוחה במעבדה ומסתקרן מה יש בחוץ, הוא מגלה את העולם האמיתי, וגם שני אחים חמודים – מיה ופליפ, שחלומם הגדול הוא לשכנע את ההורים לאמץ כלב… חוט”ם נאלץ להתמודד עם ההיכרות והסכנות של העולם שבחוץ, פוגש חברים חדשים, ומסתתר מפני אנשי המעבדה שרוצים לתפוס אותו.
חוט”ם הוא ספר חמוד שמלא באהבה לכלבים ולעולם החי והטבע באופן כללי. הוא גם נכנס למצעד הספרים לשנת תש”פ. האיורים שבו ממש ממש חמודים, וכל העיצוב של הספר נהדר – כמו למשל ראשי הפרקים עם טביעת כף רגל של כלב.
הספר אמנם מוגדר כראשית קריאה, כמו שכתוב על הכריכה שלו, אבל הוא מתאים מאד (ואולי אפילו יותר) גם לכיתות יותר גבוהות. הספר לא קצר – כ170 עמודים, שאמנם מאויירים אבל רובם מלאים בטקסט, וקצת פחות מתאים למי שעושה את צעדיו הממש-ראשונים בקריאה (האורך הוא פי 2 מספר ממוצע של דוד אריה). גם התכנים בספר יכולים להיות טיפה עצובים לגילאים קטנים מדי, כמו למשל הגעגועים של חוט”ם לבני המשפחה שלו או החשש שיתפסו אותו. כך שבסופו של דבר זה מאד מאד תלוי ילד, יש ילדים שיסתדרו עם הספר נהדר בכיתה ב ויש כאלו שבכיתה ד… 🙂
לספר יצאו כבר שני ספרי המשך שתורגמו לעברית – סקירה בקרוב.
אזהרה להורים: אחרי שהילד שלכם יקרא את הספר תתכוננו נפשית לזה שהוא הולך להתחנן שתקנו לו כלב!!!
אגם הוצאה לאור | תרגום: חנה לבנת | מאי 2018 | 176 עמ’

כתיבת תגובה