התלמיד שנעלם מחצר בית הספר [נחמד]

 התלמיד שנעלם מחצר בית הספר

התלמיד שנעלם מחצר בית הספר / דורון שנער

אחרי שהספר הראשון – תעלומה במרתף בית הספר – היה מותח ונחמד מאד, יצא הספר השני: התלמיד שנעלם מחצר בית הספר. אם לא קראתם את הספר הראשון זה לא מאד נורא, הסופר השתדל להזכיר לקורא מי זה מי, אם כי יש מעט ספוילרים לספר הראשון.

על מה הספר?

החבורה מהספר הראשון: נועם, תמר, אייל ואורית – שמים לב שיש ילד קטן מכיתה ג’ ש”נדבק” אליהם בזמן האחרון. הם לא ממש יודעים איך להתייחס אליו והוא הופך להיות קצת כמו אח קטן ונודניק. הם מתחילים לחשוד שמשהו בבית שלו לא כל כך תקין, וקצת אחרי זה מקס נעלם. החבורה דואגת מאד למקס, ובניסיון למצוא ולהציל אותו – הם מסתבכים בעצמם.

מה חשבתי עליו?

יש המון ספרי פנטזיה לנוער צעיר, וגם לא מעט ספרים ריאליסטים (כמו “פלא” או “יוצאת מדעתי”) אבל יחסית אין הרבה ספרי מתח מודרניים בסגנון אניד בלייטון. הסדרה של דורון שנער נכנסת בדיוק למשבצת הזאת – הסגנון של “השביעיה הסודית”, חבורת ילדים שמנסה לפתור תעלומות שונות, ומרענן מאד לראות ספרים כאלו בנוף (שלא יצאו לפני 20 שנה או יותר).

הספר מותח מאד וכתוב מעניין. גם הדמויות שמקיפות את החבורה הן נהדרות – מההורים של נועם, דרך בני ועד המנהלת.

הספר לא מנוקד, ומשובצים בו איורים בשחור לבן שאייר אורי גלבוע.

הוא מתאים מאד לאמצע-סוף יסודי, ואם אהבתם את הספר הראשון כנראה תאהבו גם את השני.

מה פחות אהבתי

בספר הראשון יש רמיזה לכך שלתמר יש כוחות על טבעיים. בספר הנוכחי זה כבר מאד מפורש, ואני חושבת שזה קצת גורע מהספר. קודם כל כמו שכתבתי חסרים ספרי מתח שהם רק מתח בלי פנטזיה – אז קצת חבל לי שהספר זולג לכיוון הפנטזיה, גם אם זה לא עיקר הספר. הדבר השני הוא שהכוחות של תמר מגיעים כפתרונות דאוס אקס מכינה. בכל פעם שהילדים מגיעים למבוי סתום, תמר מגלה עוד יכולת על טבעית ומצילה את המצב. קצת חבל לי שהפתרונות לא יותר מציאותיים כמו שבדרך כלל מקובל בז’אנר הזה – פתרונות שמבוססים על שכל או תושיה (ולפעמים מזל). גם לא לגמרי ברור מי הגיבור הראשי – מצד אחד הספר מסופר מנקודת המבט של נועם, אבל תמר לוקחת את כל הפוקוס של העלילה. אבל אני מניחה שכל זה לא יפריע לנוער כמו שהוא מפריע לי כבוגרת וכסוקרת.

טריגרים ותכנים רגישים

הורים מכים ואלימות במשפחה (אבא של מקס מכה אותו ומתייחס אליו רע), סכנה (כולל אקדח), רגעים מעט מפחידים (אבל זה ספר נוער אז הכל נגמר בטוב)


הוצאת רימונים | 264 עמ’ | איורים: אורי גלבוע | מרץ 2024


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה