המשחק האחרון [ככה ככה]

המשחק האחרון / בראד פרקס
טומי ג’אמפ הוא שחקן שמתחיל לראות את ימי התהילה מאחוריו. אבל אז מגיע אליו חבר ילדות ותיק ומציע לו הצעה שאי אפשר לסרב לה: לנצל את הכשרון שלו כשחקן ולהכנס לכלא לתקופה זמנית כדי להשיג מידע קריטי עבור פעילות של הFBI נגד הקרטל – כל זה תמורת סכום מטורף שיסדר לו את החיים. מה כבר יכול להשתבש?
עדיין לא יצא לי לקרוא ספרים של בראד פרקס ושמחתי על ההזדמנות עם הספר החדש שיצא בעברית. ובאמת הספר היה מותח וכתוב היטב ובצורה מעניינת. העלילה מתקדמת בקצב טוב, כולל רגעי שיא מותחים.
הבעיה העיקרית שלי עם הספר זה חוסר האמינות שבו. כבר משלב מוקדם בעלילה היה לי ברור מה הולך להיות הטוויסט הגדול בהמשך (וצדקתי!) רק בגלל שכל כך הרבה דברים לא הסתדרו לי והיו לא אמינים. אמנם לא ניחשתי את כל הטוויסטים, ומחלק כן הופתעתי, אבל חוסר האמינות של פרטים מסויימים הציק לי מאד.
בנוסף, הרבה דברים שכן יכלו להשתבש – לא השתבשו, והכל הרגיש לי מאד too easy, כאילו הסופר לא רצה להתעכב על סיבוכי עלילה אלא להגיע לסוף כמה שיותר מהר (למרות שלא מדובר בכלל בספר קצר – קרוב ל400 עמ’). יש כאלה שיראו את זה אולי כיתרון, שהעלילה לא נמרחה סתם, אבל זה הציק לי, שוב, ברמת האמינות. נראה לי שבמציאות היו משתבשים יותר דברים.
סך הכל בשורה התחתונה ספר מתח נחמד ומותח, שמתאים למי שלא מפריע לו להתקל בדברים צפויים או לא אמינים כחלק מהעלילה.
תכנים וטריגרים: רצח, איומים, חטיפה. יש גם קצת התייחסות ליחסי מין (טומי ואשתו) אבל למיטב זכרוני זה לא מפורט ולא גרפי.
ידיעות ספרים | 384 עמ’ | נובמבר 2022 | תרגום: אסנת הדר

כתיבת תגובה