המבוך [אהבתי]

המבוך / רינת פרימו (איורים: לי קורצווייל)
על דוידי עברה שנה איומה בבית הספר. אדווה, החברה הכי טובה שלו, התחילה לפנות נגדו ולהסית נגדו את כל הכיתה. מחר הראשון בספטמבר, והוא ממש לא רוצה לחזור ללימודים ולהתחיל את כיתה ו. אבל האמהות שלו לא באמת מבינות מה עובר עליו.
כשדוידי נכנס לחדר שלו, הוא מגלה ש…זה לא החדר שלו. אבל הדלת ננעלת מאחוריו והוא לא יכול לצאת. הוא מגלה שבחדר יש דלת עם קודן של אותיות, והוא צריך לנחש את האות/מילה הנכונה בשביל לצאת מהחדר. כשהוא מצליח, הוא מגיע ל…עוד חדר.
תוך כדי ההתקדמות של דוידי בין החדרים ופתרון החידות, אנחנו מצליחים ללמוד עוד על מה שקרה בין דוידי לחברה שלו, על הקשר המיוחד שהיה ביניהם ולמה הוא התפרק.
בספר יש שני רבדים:
הראשון הוא העלילה עצמה, שמתמקדת בדוידי ואדווה ומה שקרה ביניהם. העלילה מאד ריגשה אותי, וחברות שמתפרקת היא משהו שהרבה ילדים יוכלו להזדהות איתו.
השני הוא עלילת חדרי-הבריחה. בכל חדר יש חידה שדוידי וגם הקוראים אמורים לפתור כדי לנחש מה הקוד לדלת הבאה. בסוף הספר יש רמזים למתקשים. גם אם הקורא לא מצליח את אחת החידות זה לא נורא, זה לא פוגם בחוויית הקריאה, שהרי הקורא – בניגוד לדוידי – רק צריך להפוך את הדף. אבל החידות ממש הופכות את הספר לחדר בריחה אמיתי, מהנה, כיפי, מאתגר ובעיקר – ממש ממש מקורי. כחובבת חידות ואתגרים, נהניתי מכל רגע.
העיצוב של הספר גם הוא מדהים. כל חדר מקבל איור משלו, בנוסף לאיורים של דוידי ואדווה שמשולבים בספר. האיורים של החדרים מהממים ועשירים בפרטים.
בנוסף, כל פרק פותח באות מאויירת גדולה, וכבר בעמוד הראשון הרגשתי שאני צוללת לתוך עולם מסתורי פנטסטי, קצת כמו ב”בסיפור שאינו נגמר” (וספוילר קטן: יש בתוך הספר גם חלק מסויים שממש ממש מזכיר את הספר הזה וגרם לי ממש לחייך). בחדר הראשון ממש הרגשתי את אווירת המסתורין (ואפילו קצת אימה! הצילו אני בתוך חדר שאני לא יודע איך להיחלץ ממנו!).
בשורה התחתונה, מדובר בספר מושלם ומקורי, שמשלב גם עלילה מרגשת על חברות, גם רובד של מסתורין-פנטזיה, וגם חידות כיפיות. אני רוצה עוד כאלה!
ידיעות ספרים שאוהבים | 157 עמ’ | מרץ 2021
(איפה קונים? באתר של ידיעות ובחנויות הספרים)

כתיבת תגובה