המאפיה המדהימה של פרדי [אהבתי]

המאפיה המדהימה של פרדי 1 - תקרית הפטל הגדולה

המאפיה המדהימה של פרדי 1 – תקרית הפטל הגדולה / הארייט וייטהורן

לפרדי בון בון יש מאפיה קטנה אבל מדהימה. כל תושבי העיירה בלוויל אוהבים את המאפיה וגם את פרדי. יום אחד מכריזים על תחרות אפיה בבלוויל, ופרדי מאד רוצה לזכות. בכספי הפרס הוא יוכל לקנות תנור חדש למאפיה. אבל ברנרד, האופה היריב, יעשה הכל כדי לגרום לפרדי להיכשל…

העלילה ממש חמודה, ויש בה מסר מאד יפה. בזמן שברנרד מחפש איך לגרום לפרדי להיכשל בתחרות, פרדי מצדו מתנהל בתמימות וחברות, ועוזר לשתיים מהמתחרות שלו, בלי חשש שזה יבוא על חשבונו. בסופו של דבר דווקא העובדה שהוא עזר להן זה מה שמציל אותו בסוף, ויש כאן מסר נפלא על חברות ועל כך שכשעוזרים לאחרים אנחנו יותר מרוויחים ממפסידים. באופן כללי העלילה כתובה בצורה ממש חמודה, וברנרד מתואר ממש כמו הנבלים בסרטים – מה שהופך את הספר גם למותח במיוחד.

במהלך הספר יש כל מיני מילים שהילד אולי לא יכיר כמו מרנג או פרופיטרול – אבל בסוף הספר יש מילון עם הפירושים להכל, כולל כל מיני מילים הקשורות לאפיה כמו  “לטרוף”, “לערבב” או “להקציף”. יש גם בונוס: מתכון לקאפקייקס!

המאפיה המדהימה של פרדי הוא הספר הראשון בסדרה חדשה לראשית קריאה. בחו”ל יצאו ארבעה ספרים. בספר יש יחסית לא מעט טקסט ביחס לאיורים, כך שהוא מתאים לילדים בתחילת היסודי שכבר מסוגלים לשבת ולקרוא ספרים שיש בהם יותר טקסט מאיורים. הבן שלי בכיתה ב’ ישב וקרא את הספר ברצף ובשקיקה ונהנה מאד. הוא כבר שאל מתי יוצא הספר השני.

אזהרה: הספר הזה יעשה אתכם רעבים.

הוצאת מטר | פברואר 2024 | תרגום: גליה אלוני דגן | 116 עמ’ | איורים: ג’ גריפית’ס


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר הוצאת מטר לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר הוצאת מטר.

כתיבת תגובה