רוני ותום – החקירה הראשונה [אהבתי]

רוני ותום – החקירה הראשונה / גיורא חמיצר
רוני הוא ילד בן 11 והוא פחות או יותר הילד המושלם: הוא משחק כדורגל וגם שחמט. הוא מצטיין בלימודים, הוא מסודר, מאורגן, והולך לצופים. ויש לו גם משפחה מושלמת.
יום אחד מגיעה לכיתה ילדה חדשה בשם תום – ילדה מגניבה אבל מוזרה ועם ביטחון עצמי עצום – וטעות קטנה גורמת להם לסכסוך ענק. רוני מגיע להשלים עם תום והוא מגלה שתום גרה לבד באוטובוס. אמה נפטרה ואביה נמצא רוב הזמן בחו”ל בגלל עבודתו.
כשהמכונית של המזכירה של בי”ס מתפוצצת ואופניים נגנבים, רוני ותום מתחילים לחקור בעצמם את המקרה, וכמובן – בסוף תופסים את הפושע.

הספר נחמד מאד. הוא כתוב טוב, ובגובה העיניים. הוא כיפי ויש בו אקשן, והוא מזכיר בסגנון את ספרי השביעיה הסודית ודומיו – רק שכאן מדובר רק בשני ילדים ולא בחבורה שלמה.
רוני הוא מודל לילד הטוב והמחונך, ותום בדיוק להפך – אם כי רוני קצת מחזיר אותה לדרך הישר ובסוף הספר אפילו מצליח לגרום לה ללמוד למבחן.
העלילה אולי לא מאד אמינה, אבל מספיקה בשביל ספר ילדים.
מבחינת בנים-בנות – בעיקר מציקים לרוני שהוא “מאוהב” ורוני מנסה להכחיש. אין משהו מעבר לזה.
כמו בספרי בלשים אחרים לילדים יש כאן עניין קצת לא חינוכי שהילדים חוקרים פשע מסוכן מאחורי הגב של ההורים, חקירה שיכולה להסתיים בתוצאות אחרות לגמרי מאשר סוף הפי-אנד של ספר ילדים. אבל זה לא ייחודי רק לספר הזה, אז רק תבהירו לילדים שלכם לא לנסות את זה בבית.
הספר מתאים בערך לאמצע יסודי ומעלה.

הסדרה כוללת כבר שלושה ספרים ואני מקווה שיהיו עוד.

177 עמודים, ללא ניקוד, ללא איורים, תכלת הוצאה לאור

כתיבת תגובה