סקאנדר וגנב חד הקרן [אהבתי]

סקאנדר 1 - גנב חד־הקרן

סקאנדר וגנב חד הקרן / א”פ סטידמן

על מה הספר?

בעולם דומה לשלנו (יש טלוויזיה, מסוקים, בניינים), חיים חדי קרן. אבל הם שונים לחלוטין ממה שחשבתם: הם אכזריים, מסוכנים וטורפי בשר – כולל בני אדם. חדי הקרן מטילים ביצים ולכל ביצה יש נער או נערה שמיועדים לאותו חד קרן. בגיל 13 המיועדים נפגשים עם תינוקות חדי הקרן ברגע הבקיעה ומתחילים באימונים להיות רוכבים. סקאנדר הוא אחד מהנערים האלה, והוא עובר לגור באי במחנה האימונים לרוכבים. אבל המחנה נמצא בסכנה: “הטווה” – אדם שרצח בעבר 24 חדי קרן – חזר, ומטיל אימה על האי ועל העולם כולו. סקאנדר וחבריו החדשים מנסים לגלות את האמת על הטווה, בזמן שסקאנדר נאלץ להסתיר ממדריכיו את סודו הגדול.

מה חשבתי עליו?

סקאנדר וגנב חד הקרן הוא ספר נוסף בז’אנר של פנטזיה לנוער צעיר, והוא נהדר. העלילה היתה כתובה היטב, סוחפת, מרתקת. היה איזון טוב בין הכרת העולם והשיעורים שסקאנדר לומד, התפתחות הדמויות, והעלילה עצמה. נהניתי מאד לקרוא אותו, והיו בו סצנות מעולות. התיאורים היו חיים והיה קל לדמיין מה שקורה, ואת הקסמים השונים. אחד הדברים החמודים בספר זה שהרוכבים מקבלים בהדרגה מוטציות שונות בהתאם לכוח החזק אצלם. למשל – להבות סביב האוזניים, פסי כסף בשיער, ועוד. אהבתי את המקוריות של הסופרת ביצירת המוטציות, במיוחד המוטציה של סקאנדר.

הדמויות

סקאנדר מתחבר מהר מאד לשלושה תלמידים נוספים, והסופרת לא נופלת לקלישאת השלישיה – אין פה את “הגיבור, החברה החכמה והחבר הזורם”. שלושת החברים הם בעלי אופי חדש, מורכב ומעניין, וגם ההתפתחות שלהם כדמויות וכחבורה עובדת מעולה בעיני.

העולם

העולם בספר די מעניין ועשיר. עם זאת יש בעולם קצת חורים, למשל – איך האי התקיים עד עכשיו בלי שאף אחד ידע עליו? הרי הם חיים בעולם מודרני וטכנולוגי. איך הסתירו את חדי הקרן, שהפראיים שבהם עלולים לעוף מעל לייבשת וכל אחד יכול לראות אותם? אם לכל חד קרן יש מיועד, איך עד עכשיו לא היו מיועדים מהיבשת? איך רק לפני 15 שנה הם הגיעו למחסור כל כך גדול בילדים ועד אז היו מספיק? ואם לכל ביצה יש מיועד שנולד במקביל אליה, למה לא בודקים תאריכי לידה ומחפשים תינוקות שנולדו סביב אותו תאריך?

מצד שני נהניתי מספיק מהספר וקראתי אותו רצוף בשבת בכל רגע שיכולתי בין הארוחות והשינה, אז סלחתי לחורים האלו. היו גם דברים שתהיתי במהלך הספר איך זה הגיוני וחשבתי שהם חור בעלילה אבל במהלך הספר קיבלתי תשובה, אז אולי גם לחורים האלה נקבל תשובה בספרים הבאים – במיוחד אם הסופרת קיבלה פידבקים דומים ועכשיו תצטרך לכתוב להם תשובות.

אגב, לחדי הקרן בספר יש כנפיים, כך שמבחינת ההגדרה הנכונה הם בכלל אליקורן.

יש המשכים! (כמעט)

הספר הוא ראשון מתוך טרילוגיה עתידית. הספר הראשון יצא בחו”ל לפני שנתיים (אפריל 2022), השני לפני שנה (אפריל 2023) והשלישי כנראה באפריל הקרוב (2024). אני מקווה מאד שכנרת ימשיכו לתרגם גם את הבאים.

טריגרים ותכנים רגישים

אמא של סקאנדר מתה. אבא שלו חי בסוג של דיכאון מתמשך, וסקאנדר ואחותו מטפלים בו חלק מהזמן.
יש בספר תיאורים של חדי הקרן אוכלים חיות קטנות ויש להם פה נוטף דם.
בספר יש דמויות שמתות או נחטפות אבל הן אנונימיות עבור הקוראים. לדמויות שבאמת חשובות לקורא לא קורה שום דבר רע באמת מלבד מצבי סכנה.
בספר יש התייחסויות להורים מנוכרים.
יש קצת בדיחות פלוצים 🙂

הספר מתאים בערך מגיל 10 ומעלה כמו שאר ספרי הז’אנר כמו הארי פוטר, פרסי ג’קסון, שומרת הערים האבודות וכדו’.


כנרת זמורה דביר | 336 עמ’ | תרגום: מיה אשל | ינואר 2024


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר הוצאת כנרת לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר הוצאת כנרת.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה