האקדמיה המצויירת – ממציאי המחשב [אהבתי]

האקדמיה המצויירת – ממציאי המחשב / דניאל ליכטר Daniel Lichter
את הסקירה הזו אני כותבת בזמן שאני יושבת מול המחשב ומשתמשת באינטרנט. אבל איך בכלל הומצא המחשב? כבוגרת תואר במדמ”ח, שזה העולם שלה, באופן טבעי אני מכירה חלק מההיסטוריה, ועדיין מתברר שהספר “האקדמיה המצויירת” הצליח להפתיע ולחדש גם לי.
האקדמיה המצויירת הוא בעצם ספר קומיקס שמספר לקוראים על ההתפתחות הטכנולוגית של המחשבים עד ימינו, בצורה קלילה וברורה. כל פרק מוקדש לנושא אחר, כאשר הפרק הראשון מוקדש להתפתחות הטכנולוגית באופן כללי – המהפכה החקלאית, המהפכה המדעית, המהפכה התעשייתית ועוד. הפרקים הבאים מוקדשים להמצאת המחשב הראשון, הבאג הראשון, המחשב הישראלי הראשון, מחשבים בחלל, סטיס ג’ובס וביל גייטס (וההקמה של אפל ומייקרוסופט), ואחרון חביב – האינטרנט.
הספר נותן המון מקום גם לנשים (הידועות יותר והידועות פחות) שהיו חלק מהתפתחות המחשבים, כמו עדה ביירון המפורסמת, ושושנה רוזנברג ההרבה פחות מפורסמת. על עדה ביירון יש הרבה יותר מידע מאשר על טיורינג עצמו! אהבתי גם את ההתייחסות הנרחבת (פרק שלם) להיבט הישראלי בהתפתחות המחשב.
הקומיקס עצמו מאד ברור – רוב המידע מגיע בטקסטים מעל כל ריבוע, עם מעט טקסטים פנימיים. לא מדובר בקומיקס עלילתי שמחולק בכל מיני צורות מיוחדות או עם דמויות בזוויות משונות – וטוב שכך. בעיני העובדה שהוא מאד ריבוע ומסודר (ברוב העמודים) מקלה על הקריאה ושטף המידע ומתאימה לספר כזה שהוא עיוני ולא עלילתי.
לפי הכריכה שמפרידה בין האקדמיה המצויירת לבין ממציאי המחשב אפשר להבין שמדובר בסדרה שבה כל ספר מתמקד בנושא אחר. לפי גוגל, דניאל אכן הוציא בעבר ספרים אחרים בסדרה (כנראה באופן עצמאי) אבל זה הספר הראשון שיוצא בהוצאה מוכרת, ולפי ההבדלים בין הספר לדוגמאות בעמוד ההדסטארט המקורי רואים שהוא עבר שיפורים ושינויים קוסמטיים.
הספר מגיע בכריכה קשה אבל הוא לא מנוקד. הסגנון הקומיקסי שלו וההפשטה של הדברים מייעדת את הספר לנוער צעיר בעיקר, אבל אפשר להנות ממנו בכל גיל, ומתאים מאד לילדים חכמים וסקרנים.
ידיעות ספרים שאוהבים | 150 עמ’ | יולי 2022 | כריכה קשה, לא מנוקד

כתיבת תגובה