המרגלים הצעירים [אהבתי]

המרגלים הצעירים / ג’יימס פונטי
שרה מוכשרת מאד בפריצה למחשבים, וכשהיא נתפסת היא לא מתארת לעצמה איך חייה עומדים להשתנות. במקום ללכת לכלא לקטינים, היא מגוייסת לצוות סודי של המודיעין הבריטי (MI6), יחד עם עוד ילדים כמוה – ללא הורים, ועם כישורים מיוחדים. הספר הראשון בסדרה מתאר כיצד שרה משתלבת בצוות, וכמובן את המשימה הראשונה שבה היא משתתפת.
המרגלים הצעירים הוא ספר נוער מרתק. העלילה מצויינת ותופסת את הקורא כבר מהרגע הראשון. למרות שהוא מיועד לנוער, הספר מכיל עלילה מורכבת ולא ילדותית, שמלבד גיל הגיבורים הצעיר וחוסר האמינות המובנה (ככל הנראה בשנות ה2000 אף אחד לא יקח סיכון לגייס נערים למשימות מסוכנות…), הוא לא נופל ברמתו מספרי מתח אחרים למבוגרים.
הכתיבה עצמה מצויינת, ונהניתי ממנה מאד. הדמויות הרגישו לי עגולות והדיאלוגים אמינים. בספר אנחנו מתוודעים לרקע של שלוש דמויות מתוך צוות של 5 – ואני מקווה שבספר הבא נכיר גם את הרקע של הדמויות האחרות.
בספר אפשר למצוא ייצוגים לאוכלוסיות שונות – שחורים, לטינים ועוד, ובעיקר שוויון מבורך בין בנים לבנות: הצוות מכיל 5 ילדים: 2 בנים ו3 בנות, ואת הצוות מנהלים גבר ואישה. גם דמויות נוספות שהם פוגשים במהלך העלילה מתחלקים יפה בין גברים לנשים, במיוחד בתפקידי מפתח. אחת הנערות בצוות – קאט – היא ככל הנראה אוטיסטית, למרות שזה לא מצויין במפורש.
את הספר תרגמה נהדר דנה אלעזר-הלוי, שקשה מאד לא להשוות את הסדרה הזו לסדרה שכתבה דנה עצמה – “שליחות חשאית”, שגם שם חבורת נערים מצטרפת למשימות סודיות למען ממשלת ישראל. שתי הסדרות מצויינות, ומי שיאהב אחת כנראה יאהב את השניה. באופן אישי יותר, בן ה13 שלי טען שהסדרה של דנה יותר אמינה והוא אהב אותה יותר…
רק קצת התבאסתי שתרגמו את שם הסדרה ל”המרגלים הצעירים” במקום להישאר צמודים לשם המקורי City Spies (מרגלי הערים), שמתקשר ישירות לכינויים של הנערים והנערות בצוות: כל אחד מכנה את עצמו בשם העיר ממנה הוא הגיע – ריו, קאט (קטמנדו), פריז, סידני וברוקלין (שרה).
תכנים וטריגרים: אין כל כך תיאורים גרפים. יש בספר התייחסות לגופה שלקחו ממנה את האגודל (אם כי – ספוילרים – מתברר אח”כ שזה אגודל תותב). יש התייחסות לכך שארגון הפשע הסודי רצח שני מרגלים אחרים מהצד של “הטובים” וזרק את הגופות לנהר. יש חלקים של מתח וסכנה.
מתאים בעיני בערך מגיל 9-10 ומעלה עד חטיבה (הספר לא מנוקד). ממליצה מאד!
ידיעות ספרים שאוהבים | תרגום: דנה אלעזר-הלוי | 264 עמ’ | יולי 2022

כתיבת תגובה

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. מרגלת סודית🧐

    ספר יפה, מותח ומאוד מאוד מדהים!!
    אני אישית, מאוד אהבתי, שווה לקנות!😊