האור האחרון 1 [אהבתי]

האור האחרון – להבת הנצח / טים פרוברט

על מה הספר?

בי (ביאטריס) חיה בממלכת אירפא עם סבה המאמץ – החזיר הקוסם בעל חנות הקסמים והשיקויים הידועה. יום אחד, כשהיא מחפשת ביער מרכיבי שיקוי עבור סבה, היא פוגשת את קד (קדוולאדר) – יצור גדול שנראה מפחיד וטורף בהתחלה אך מתגלה כצמחוני ונחמד מאד. קד הוא גָלָדּוריאן – אחרון או כמעט אחרון מבני מינו שכמעט נכחדו שנים רבות קודם, והוא רוצה לנסות לחפש אם יש עוד כמוהו ולכן הוא רוצה להתייעץ עם החזיר הקוסם.

כשבי וקד חוזרים הביתה לפגוש את סבה של בי, הם מגלים שהוא נעלם והשאיר לבי מכתב. בי מחליטה להתעלם מהאזהרות שסבה השאיר לה, ולצאת לחפש אותו. קד מצטרף אליה (וגם החתול של בי) והם מתחילים במסע ארוך שבו הם פוגשים דמויות שונות, סכנות וגילויים מפתיעים.

מה חשבתי עליו?

העלילה מעניינת ומשלבת קרבות, הפתעות, טוויסטים, דמויות נהדרות וגם קצת הומור. הספר הוא רומן גרפי – קומיקס – והאיורים והצביעה בספר מהממים. ממש רואים את ניגוד פלטת הצבעים בין המסע של בי – בצבעי אור (כמו בכריכה) – לבין החלקים סביב המפלצת שמתעוררת לחיים – בצבעים כהים ודרמטיים. גם הבעות הפנים, במיוחד של קד ובי – נהדרות ממש ונוסכות חיים בקומיקס.

בי – הגיבורה הראשית – מתמודדת עם הצפת רגשות, חרדות ופחדים. הספר מתאר בצורה מאד יפה את התקפי החרדה, השיתוק והפחד שהיא חווה ברגעים מלחיצים, ואת הדרך בה היא מנסה להתמודד איתם. במהלך המסע בי לומדת גם להתמודד טוב יותר עם הפחדים שלה, וזה משהו שהרבה קוראים יוכלו להזדהות איתו. הניגוד באופי בין בי המתוחה והפסימית לקד הקליל והאופטימי יוצר דיאלוגים נהדרים ועלילה טובה.

הספר הוא ראשון בסדרה, ונגמר בקליף האנגר. אז יש עוד למה לצפות… הספר מתאים לנוער צעיר ומעלה (מוגדר 9-12). האלימות בו לא גרפית, וילדים שקראו את ספרי “הקמע” – זה ממש אותו סגנון ואותה רמה של עלילה, מבנה ואלימות.


כתר ספרים | 246 עמ’ | מרץ 2023 | תרגום: ארז אשרוב | עריכה: מיכל פז-קלפ 


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה